خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فناوری قزوین:

۱۳۰ نیاز فناورانه قزوین در رویداد تانا بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۲۷۱

رئیس پارک علم و فناوری قزوین گفت: حدود ۱۳۰ نیاز فناورانه استان در حوزه‌های مختلف ازجمله صنعت احصاء شده است که در پنل‌های تخصصی رویداد تانا مطرح خواهند شد و شرکت‌ها و هسته‌های فناور درباره ایده‌های حل آن‌ها طرح‌هایی را ارائه خواهند داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جعفر احمدی در نشست خبری که ظهر امروز به مناسبت برگزاری رویداد تانا در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان برگزار شد، گفت: برای رویداد تانا ۳۰ نیاز در حوزه پردازش تصاویر اتوماسیون، ۱۵ نیاز در حوزه کشاورزی، ۱۵ نیاز در حوزه صنایع شوینده، ۵۰ اولویت در بخش دولتی و ۲۰ نیاز در قطعات خودرو شناسایی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین اظهار کرد: در راستای جهش تولید دانش بنیان، شناسایی و حل مسایل بومی استان با استفاده از ظرفیت‌های فناورانه در دستور کار قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: با تشکیل معاونت فناوری و نوآوری با تکیه بر ظرفیت‌های موجود بین نیازهای فناورانه و مسایل استان و کشور پیوند ایجاد خواهد شد و برای تحقق این هدف رویداد تانا تعریف شد که از چهار ماه گذشته زمینه برگزاری این رویداد سه روزه فراهم شده و از نهم تا یازدهم آبان ماه برگزار می‌شود.

احمدی عنوان کرد: رویداد تانا با هدف ترویج گفتمان نوآوری و توسعه اکوسیستم نوآوری با نگاه به مزیت نسبی و مسایل فناورانه و نیازهای استان برگزار می‌شود.

احمدی این مسئول افزود: شناسایی نقش‌آفرینان و اجزای موثر در زیست بوم نوآوری استان و تقسیم وظایف بین آن‌ها، شبکه سازی در استان و ارتقای تعامل با شبکه نوآوری کشوری، افزایش سهم نخبگان در توسعه استان‌ها، کمک به اشتغال دانش بنیان و حل مسایل استان و کشور از اهداف تانا است. 

وی عنوان کرد: طرح تانا رویداد مقطعی نیست بلکه در سال‌های آینده حداقل یک تا دو بار در استان اجرا می‌شود و در همین راستا دبیرخانه دایمی طرح تانا در استان راه‌اندازی خواهد شد تا اهداف این طرح در طول سال اجرایی شود، همچنین شناسایی ایده‌ها و ظرفیت‌های فناورانه، شناسایی نیازهای فناورانه و مسایل خاص استان، شناسایی سرمایه‌گذاران و پیوند بین ظرفیت‌ها و نیازهای شناسایی شده توسط این دبیرخانه انجام می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و نوآورانه استان در حاشیه این رویداد سه روزه برگزار می‌شود و حدود ۶۰ شرکت در آن حضور دارند و راهیان پیشرفت از این نمایشگاه بازدید خواهند داشت، همچنین از چند محصول فناورانه هم در نخستین روز این رویداد رونمایی می‌شود.

احمدی بیان کرد: حدود هفت درصد صنایع واحد تحقیق و توسعه دارند و این اشکالی بزرگ است و در کشورهای توسعه یافته این میزان ۷۰ تا ۸۰ درصد است، رویداد تانا به ارتقای استفاده از نوآوری و تحقیقات در شرکت‌ها کمک خواهد کرد.

وی گفت: این طرح تاکنون در حدود هشت استان برگزار شده و تا پایان سال در همه استان‌های کشور حداقل یک تانا برگزار خواهد شد و نتایج آن‌ها به وزارت علوم اعلام می‌شود تا نقشه نیازها و ایده‌های کشوری ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز