خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس خبر داد؛

احداث و راه اندازی دو شهرک فناوری در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۹۵۹

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به تصویب ایجاد ۴۰شهرک فناوری در هیات دولت ، گفت: سهم فارس از شهرک‌های فناوری جدید ۲شهرک است که به دنبال عملیاتی کردن و ایجاد این شهرک‌ها هستیم.

به گزارش ایلنا سید مصطفی هاشمی در دومین جلسه تعامل و همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با دانشگاه صنعتی شیراز که در این دانشگاه برگزارشد، افزود: اردیبهشت امسال تفاهم نامه توسعه پژوهش‌های کاربردی و بین شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و دانشگاه صنعتی شیراز منعقد و اقداماتی نیز برای تحقق این تفاهم نامه انجام شده که باید این روند شتاب گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه فرصت‌های خوبی برای گسترش همکاری‌ها بین این شرکت شهرک‌های صنعتی و دانشگاه صنعتی شیراز فراهم شده، گفت: امیدواریم گام‌های اساسی در ارتباط دانشگاه با صنعت برداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه نگاه ما به همکاری با دانشگاه تعاملی، کاربردی و عملیاتی است، گفت: برای این موضوع مهم به دنبال کارهای کلیشه‌ای و شعاری نیستیم و هدف استفاده از ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و ارتقای جایگاه صنعت استان است.

وی با بیان اینکه کار مکان یابی این شهرک‌ها در مرکز استان در حال انجام است، بر همکاری دانشگاه صنعتی به منظور تعیین اولویت‌ها و رویکردهای تخصصی این شهرک‌ها تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه از موارد همکاری متقابل را راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع صنایع شیمیایی در شهرک فناوری شیراز اعلام کرد و گفت: علاوه برآن در زمینه احداث ساختمان‌های چند مستاجره برای استقرار واحدهای فناور و دانش بنیان نیز آماده مشارکت با دانشگاه صنعتی هستیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز نیز گفت: در چارچوب تفاهم نامه انعقادی اقدامات موثری در حال انجام است که امیدواریم این همکاری‌ها گسترش یابد.

محمدمهدی علویان مهر با اشاره به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه صنعتی شیراز، از آمادگی این دانشگاه برای انجام طرح ممیزی انرژی در شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: همچنین در بحث ارتقای وضعیت تصفیه خانه‌های فاضلاب و استحصال پساب نیز آمادگی وجود دارد.

علویان مهر همچنین راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع را بسیار ارزشمند بیان و بر همکاری برای تحقق این امر تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز