خبرگزاری کار ایران

بهره‌گیری از فناوری‌های بومی در اجرای پروژه‌های صنعت قیر

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۴۸۱

مدیر واحد فنی و مهندسی نفت پاسارگاد با تشریح مهم ترین فعالیت‌ها و دستاوردهای این واحد، گفت: بهینه سازی مصرف انرژی و توسعه دانش فنی، مهندسی صنعت قیر با تمرکز بر بهره‌گیری از فناوری‌های بومی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل نفت پاسارگاد ، علی صالحی با اشاره به طراحی‌های مفهومی و پایه طرح‌های بهبود و توسعه گفت: طراح پایه و Licensor واحد تولید قیر کارخانه آبادان (15000 بشکه / 2400 تن در روز) حوزه فنی و مهندسی شرکت نفت پاسارگاد بوده است.
 وی بیان کرد: راه اندازی این واحد پس از طراحی تفصیلی و احداث توسط مدیریت پروژه‌ها با مشارکت مدیریت فنی و مهندسی صورت گرفت.
وی، طراحی سیستم‌های گرمایشی مخازن، ادوات و خطوط کارخانجات و پایانه‌ها و طرح ایمن سازی بارگیری قیر کارخانجات و همچنین رفع تنگناها و طراحی بهبود عملکرد ادوات و توسعه ظرفیت‌های تولید، ذخیره و بارگیری در کارخانجات و پایانه‌ها را از دیگر دستاوردهای واحد فنی مهندسی بیان کرد.
مدیر فنی و مهندسی نفت پاسارگاد، شناسایی تولیدکنندگان و سازندگان داخلی ادوات و قطعات را از مهمترین رویکردهای این واحد ذکر کرد و گفت: استفاده از تخصص مراکز علمی و دانشگاهی، شرکت‌های دانش بنیان و بومی سازی طراحی پروژه‌ها، استفاده از دانش و تجربه درون شرکتی به‌ جای برون سپاری همواره از دغدغه های نفت پاسارگاد بوده است.

صالحی، همچنین تهیه دستورالعمل‌های ایمنی تولید، راه اندازی و بهره‌برداری واحدهای عملیاتی و بارگیری و ارائه مشاوره‌های فنی و مهندسی به کارخانجات، پایانه‌ها و واحدهای ستادی را از جمله عملکردهای واحد فنی مهندسی بیان کرد. 
وی افزود: راهبری امور بازرسی فنی دوره‌ای و موردی کارخانجات و پایانه ها توسط بازرس ثالث و اندازه‌گیری مقدار خوراک و یوتیلیتی کارخانجات بخشی از وظایف ذاتی این واحد است. 
مدیر واحد فنی مهندسی شناسایی و ارزیابی ریسک‌های فرآیند تولید، ذخیره و بارگیری قیر و طرح‌های توسعه بسته بندی را نیز از فعالیت‌های واحد فنی مهندسی عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز