خبرگزاری کار ایران

ارتقای شرکت تحقیقاتی تربت‌حیدریه به دانش بنیان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۸۱۵

رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه تربت‌حیدریه گفت: شرکت تحقیقاتی و پژوهشی صدرا سیاوش شرق، با تایید معاونت فناوری ریاست جمهوری به شرکت دانش بنیان نوپا نوع ٢ ارتقا یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود گوهری‌منش در آیین تجلیل از استادان و دانشجویان پژوهشگر بسیجی به مناسبت هفته پژوهش افزود: بر این اساس شرکت مشمول حمایت‌های قانون معاونت فناوری ریاست جمهوری و برخورداری از تسهیلات مصوب قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شرکت از سال ۹۸ در زیست بوم فناوری دانشگاه تربت‌حیدریه تاسیس شد، گفت: حوزه فعالیت‌های آن دستگاه‌های آنالیزور صنعتی برای کارخانه گچ و آهک صدف و همچنین آنالیزور گاز کشاورزی مخصوص زعفران برای پژوهشکده زعفران است.

گوهری‌منش تصریح کرد: این شرکت توسط ٢ عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه تربت‌حیدریه تاسیس و اکنون در آستانه ثبت اختراع قرار دارند.

وی همچنین گفت: چنانچه شرکت گواهی گرید نوع یک را نیز کسب کند، مشمول معافیت مالیاتی شده و همچنین از تسهیلات بیشتر نظیر عضویت در سامانه غزال معاونت فناوری بهره‌مند خواهد شد.

رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه تربت‌حیدریه در ادامه به فعالیت‌های این گروه در پیوند با جامعه صنعتی تربت‌حیدریه پرداخت و گفت: برای نخستین از همین ماه مدرسه کسب و کار پاییزه و زمستانه برای دانشجویان دایر کردیم. 

گوهری‌منش تصریح کرد: در این دره های آموزشی که روزهای چهارشنبه دایر است، دانشجویان با مهارت‌های نرم در کسب و کارهای آینده آشنا می شوند.

وی افزود: همچنین برای برقراری هر چه بعتر جامعه داشگاهی با واحدهای صنعتی این شهرستان یک دوره فرصت مطالعاتی تخصصی دایر که در این استا تاکنون بالغ بر ۳۰ درصد از استادان ثابت و مدعو شرکت کرده و گواهینامه لازم را نیز دریافت کرده اند.

گوهری‌منش اظهار کرد: هر چند این اقدامات تازه و بدیع هستند و با در نظر گرفتن وضعیت ٢ سال قبل که کارآفرینان ما توجهی نسبت به جامعه دانشگاهی نداشتند، اما اینک شاهد برقراری ارتباط بیشتر هستیم.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه در زمینه کارورز صنعتی نیز ورود پیدا کردیم، افزود: بر این اساس امسال یکی از دانشجویان ما موقعیتی برایش فراهم شد که در پارک علم و فناوری خراسان رضوی به عنوان دستیار فناور در یک شرکت برگزیده شود.

در دانشگاه تربت‌حیدریه اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ نفر دانشجو که ۶۰ درصدشان خانم هستند در ۳۰ رشته مشغول تحصیل می‌باشند که شامل ۲۲ رشته کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و هشت رشته کارشناسی ارشد است.

در این دانشگاه گروه‌های آموزشی تولیدات گیاهی شامل اقتصاد کشاورزی، مرتع و آبخیزداری، گیاهان دارویی و بیوتکنولوژی، گروه‌های آموزشی مهندسی شامل عمران، کامپیوتر، صنایع، مکانیک و برق و همچنین گروه علوم انسانی شامل باستان شناسی و علوم سیاسی فعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز