خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی کرد:

چگونه سیاست‌های انرژی چین به سود اروپا می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۳۹۸

در حالی که چین امنیت انرژی خود را تقویت می‌کند، احتمالا به طور تصادفی به گرم نگه داشتن اروپا کمک کند.

به گزارش ایلنا ، سیاست انرژی پکن به طور غیر مستقیم از اروپا حمایت می‌کند. جهش اقتصادی پس از کووید، اشتهای این کشور را برای گاز طبیعی مایع افزایش می‌دهد، گازی که اروپایی‌ها پس از اجتناب از عرضه روسیه در بحبوحه بحران اوکراین، آرزوی آن را دارند.

با این حال، فشار پکن برای افزایش واردات از خط لوله، استفاده بیشتر از زغال سنگ و افزایش تولید گاز داخلی باید از افزایش تقاضای چین برای سوخت مایع در سال 2023 را کاهش دهد که می‌تواند تهدیدات اروپای به تشنه گاز را کاهش دهد.

 چین اکنون در تلاش است تا با تعمیق روابط با کشورهای خلیج فارس، امنیت انرژی خود را تضمین کند و رشد اقتصادی خود را تسریع بخشد.

LNG

در سال 2021، جمهوری خلق چین بزرگترین خریدار LNG در جهان بود. اما خرید آن در سال ۲۰۲۲ که قرنطینه فعالیت اقتصادی را کاهش داد، با افت 20 درصدی به 64 میلیون تن یا 88 میلیارد متر مکعب رسید. در همین حال، افزایش قیمت گاز در اروپا باعث شد تا بازرگانان چینی محموله‌های ایالات متحده را که از طریق قراردادهای بلندمدت ارزان‌تر تضمین شده بودند، برای کسب سود به قاره بحران زده هدایت کنند، روندی که ممکن است ادامه یابد.

 داده‌های Kpler نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا در سال گذشته 131 میلیارد متر مکعب LNG وارد کرده که 60 درصد بیشتر از سال 2021 است.

چشم انداز اقتصادی بهتر

چشم‌انداز اقتصادی چین پس از اینکه پکن به‌طور ناگهانی سیاست‌های مقابله با کووید صفر خود را در دسامبر کنار گذاشت، روشن‌تر شده است. با این حال، کاهش معاملات در املاک و مستغلات و تضعیف صادرات نشان می‌دهد که این بازگشت نسبت به زمانی که این کشور آسیایی برای اولین بار محدودیت‌های کووید را در سال 2021 کاهش داد، کم‌تر خواهد بود.

شورای برق چین برآورد می‌کند مصرف برق، معیاری کلیدی برای فعالیت اقتصادی، تنها 6 درصد رشد خواهد کرد. به همین دلیل است که پیش بینی می‌شود واردات LNG چین در سال جاری تنها 7 درصد افزایش یابد و به 94 میلیارد متر مکعب برسد.

زغال سنگ

دلایل بیشتری برای این باور وجود دارد که بازگشایی چین مشکل گاز اروپا را تشدید نخواهد کرد. پکن که در سال 2021 تحت تأثیر کمبود برق قرار گرفته بود، به شدت بر زغال سنگ متمرکز شد که حدود 60 درصد از کل مصرف انرژی را تشکیل می‌دهد. سال گذشته، تولید زغال سنگ چین با 9 درصد افزایش به رکورد 4.5 میلیارد تن رسید و انتظار می‌رود در سال 2023 افزایش بیشتری داشته باشد.

قدرت سیبری

دولت همچنین می‌خواهد با تولید گاز بیشتر در داخل و تامین گاز بیشتر از طریق خط لوله به ویژه از روسیه همسایه، وابستگی به خریدهای گران‌تر LNG را کاهش دهد. بر اساس گزارش S&P Global Commodity Insights، عرضه از طریق شبکه 3000 کیلومتری Power of Siberia به چین باید از 15 میلیارد متر مکعب در سال 2022 به 22 میلیارد متر مکعب در سال جاری افزایش یابد.

قیمت جدید

در حالی که چین امنیت انرژی خود را تقویت می‌کند، احتمالا به طور تصادفی به گرم نگه داشتن اروپا کمک کند. رگولاتورهای اتحادیه اروپا قیمت مرجع جدیدی را برای گاز طبیعی مایع (LNG) در 2 فوریه راه‌اندازی کردند که در راستای طرح‌هایی برای محدود کردن قیمت شاخص گاز و کاهش واردات از اروپاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز