خبرگزاری کار ایران

بانک ملی قطر؛

ادامه جنگ اوکراین، امنیت انرژی در اروپا را تهدید می کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۵۸۹

بانک ملی قطر (QNB) با اعلام اینکه بحران اوکراین یک تهدید بزرگ برای امنیت انرژی در اتحادیه اروپا است، خاطرنشان کرد که ادامه درگیری‌ها و ادامه اعمال تحریم‌ها علیه روسیه تهدیدی برای توقف عرضه مسکو، بزرگترین تامین کننده گاز در اروپا است.

به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین؛ بانک ملی قطر (QNB) با اعلام اینکه بحران اوکراین یک تهدید بزرگ برای امنیت انرژی در اتحادیه اروپا است، خاطرنشان کرد که ادامه درگیری‌ها و ادامه اعمال تحریم‌ها علیه روسیه تهدیدی برای توقف عرضه مسکو، بزرگترین تامین کننده گاز در اروپا است.

این بانک در گزارش هفتگی خود تصریح کرد که تداوم عملیات نظامی جاری از فوریه گذشته و تشدید سیاست تحریم‌ها، به طور مؤثر جریان گاز روسیه به اروپا را متوقف می‌کند و به ویژه کشورهای اروپای شمالی در معرض آسیب‌پذیری قرار خواهند گرفت. بحران بزرگتر به دلیل وابستگی شدید آنها به گاز روسیه است.

این بانک هشدار داد که شوک منفی ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین، روندهای رکود تورمی را که با کاهش رشد و افزایش تورم نشان داده می‌شود، همچنین ممکن است برخی از دستاوردهای اقتصادی حاصل از سیاست‌های محرک استثنایی که پس از شوک کووید-19 اتخاذ شده است را از بین ببرد.

این گزارش افزود: «اتحادیه اروپا در برابر تأثیرپذیری از این محیط جدید آسیب پذیرتر است. زیرا تحریم‌های اقتصادی در حال حاضر اختلالات عمده‌ای در بازارهای کالا ایجاد کرده است. حتی قبل از شروع جنگ، قیمت بسیاری از کالاها به بالاترین حد خود و موجودی انبارها به پایین‌ترین حد تاریخی رسید.»

بازارهای انرژی عنصر مهمی در این فشارها هستند، زیرا صادرات روسیه به ترتیب 13 و 26 درصد از تجارت جهانی نفت و گاز را در دو سال گذشته به خود اختصاص داده است.

این گزارش نتیجه گیری کرد که ادامه جریان گاز روسیه به اروپا برای حفظ عملکرد عادی سیستم انرژی در کشورهای اتحادیه اروپا ضروری است، به ویژه که آنها مستقیماً تحت تأثیر هرگونه توقف ناگهانی این عرضه هستند.

این بانک قطر با اشاره به اینکه تامین منابع جایگزین برای کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا و اتریش مستلزم تلاش فراوان است، بر ناتوانی قطر، آمریکا و استرالیا برای پر کردن کسری احتمالی در آینده قابل پیش‌بینی تاکید کرد. توانایی کشورهای تولیدکننده برای جبران گاز اروپا به زیرساخت هایی مانند نیروگاه های مایع سازی گاز و شبکه برق بستگی دارد که بر اساس این گزارش، تمامی این زیرساخت ها در حال حاضر ناقص است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز