خبرگزاری کار ایران

چین به دنبال ایجاد منطقه آزاد تجاری با کشورهای خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۷۳۱

وزارت خارجه چین تمایل خود را برای تقویت روابط اقتصادی با عربستان سعودی و ایجاد منطقه آزاد تجاری بین چین و منطقه خلیج فارس در اسرع وقت ابراز کرده است.

به گزارش ایلنا از سی ان بی سی عربی؛ در بیانیه وزارت خارجه چین در دوشنبه 31 ژانویه، آمده است که وزیر جدید، "کین گانگ" تمایل خود را برای تقویت روابط اقتصادی با عربستان سعودی و ایجاد منطقه آزاد تجاری بین چین و منطقه خلیج فارس در اسرع وقت ابراز کرده است.
              
چن که اخیراً به این سمت منصوب شده است، این پیشنهاد را طی گفت‌وگوی تلفنی با همتای سعودی خود، فیصل بن فرحان آل سعود، مطرح کرد و همچنین اظهار داشت که چین از حمایت قوی و قاطع سعودی در مسائل مربوط به چین بسیار قدردانی می‌کند.
              
وی گفت: دو طرف باید همکاری‌های خود را در زمینه‌های اقتصادی و تجاری، انرژی، زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری، خدمات مالی و فناوری بالا گسترش دهند.
              
علاوه بر این، چن برای تقویت بیشتر شراکت راهبردی چین و خلیج فارس و ایجاد «منطقه آزاد تجاری چین و خلیج فارس» در اسرع وقت اصرار دارد.
              
بر اساس بیانیه وزارت خارجه چین، شاهزاده فیصل گفت که عربستان سعودی روابط با چین را ستون اساسی روابط خارجی می‌داند و عربستان سعودی به اصل چین واحد احترام کامل می‌گذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز