خبرگزاری کار ایران

شرکت چینی ساخت برج‌های پروژه نئوم را آغاز کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۲۲۷

شرکت پیمانکاری چینی «پاور چین» کار پایه ساخت برج‌های بلندمرتبه در پروژه «NEOM» در عربستان سعودی را آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین، هفته نامه «عربستان بیزینس» روز جمعه اعلام کرد که شرکت پیمانکاری چینی «پاور چین» کار پایه ساخت برج‌های بلندمرتبه در پروژه «NEOM» در عربستان سعودی را آغاز کرده است.

بسته اعطا شده به پاور چین شامل حفاری، ساخت و نصب قفس‌های فولادی، ریختن بتن، حفاری و حکاکی سر ستون‌ها و بازرسی شمع‌های ریخته‌گری در محل می‌باشد.

NEOM در حال مطالعه طرح هایی برای برجی به ارتفاع 500 متر است که در جزیره‌ای فراساحلی در فاصله 3 کیلومتری از شروع The Line ساخته می‌شود.

کار ساخت و ساز در NEOM طبق برنامه‌ها با سرمایه گذاری بالغ بر 1.9 تریلیون ریال سعودی (500 میلیارد دلار) پیش می‌رود.

کار انفجار و حفاری در محل برای بسته راهروها و دروازه‌های تونل‌ها در The Line آغاز شد.

شرکت ساخت و ساز راه آهن چین مستقر در پکن این قرارداد را در ژوئن 2021 دریافت کرد.

شایان ذکر است که "NEOM" یک پروژه سعودی برای شهری است که توسط محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در 24 اکتبر 2017 راه اندازی شد.

این پروژه در مساحتی به وسعت 460 کیلومتر در سواحل دریای سرخ گسترش یافته است و هدف آن در چارچوب آرزوهای بلندپروازانه چشم انداز 2030 برای تبدیل سعودی به یک مدل جهانی پیشرو در جنبه‌های مختلف زندگی، با تمرکز بر جذب زنجیره‌های ارزش است. صنایع و فناوری فاز اول این پروژه تا سال 2025 تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز