خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

مصرف خانگی گاز به ۶۶۳ میلیون متر مکعب رسید/ با ۱۰ درصد صرفه جویی از بحران عبور می‌کنیم/ استان‌های در شرایط اضطرار اعلام شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۰۷۰

سخنگوی شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه همچنان لازم است مردم کمک کرده و صرفه جویی داشته باشند، گفت: اگر مردم در کل کشور ۱۰ درصد صرفه جویی داشته باشند، ما بخوبی از این شرایط عبور می‌کنیم و شبکه در سرشاخه ها پایدار خواهد شد.

عباس اعظمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره آخرین وضعیت مصرف گاز در کشور اظهار داشت: در حال حاضر خطوط سراسری گاز در شرایط پایدار کامل است و مشکلی که برای خطوط تربت جام ایجاد شده بود، رفع شده است. علیرغم سرمای شدیدی که در حال تشدید است و سامانه جدید وارد کشور شده، مشکل حادی نداریم.

وی با بیان اینکه قطع گاز ترکمنستان مشکل بزرگی ایجاد کرد، افزود: با این شرایط باید منتظر اتفاقات سخت‌تری بودیم اما به خوبی مدیریت شد و قطعی گاز نداشتیم، در سرشاخه‌های تغذیه برخی شهرها و روستاها افت فشار شکل گرفت که باعث برخی قطعی جزئی در برخی شهرها از جمله تربت جام شد و اکنون به طور کامل رفع شده است. اکنون فشار گاز را افزایش دادیم و شرایط مدیریت و پایدار شده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز آخرین رقم مصرف گاز را ۶۶۳ میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: میزان مصرف گاز در تهران ۱۲۶ میلیون متر مکعب و مشابه روز قبل است.

وی گاز خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان و شرق مازندران را اضطراری و در شرایط هشدار  و قطع گاز توصیف کرد.

وی با تاکید بر اینکه همچنان لازم است مردم کمک کرده و صرفه جویی داشته باشند، گفت: اگر مردم در کل کشور ۱۰ درصد صرفه جویی داشته باشند، ما بخوبی از این شرایط عبور می‌کنیم و شبکه در سرشاخه‌ها پایدار خواهد شد.

اعظمی گفت: علیرغم اقداماتی که انجام شد و واقعا موج بزرگ تاثیر بحران قطع گاز ترکمنستان عبور کردیم همچنان در مرز هشدار قرار داریم و هر چه به شب می‌رسیم، سرما تشدید و مصرف بالاتر رفته و به پیک نزدیک می شویم.

وی یادآور شد: همچنان در مرز هشدار قرار داریم و حتی یک درجه کاهش دمای وسایل گرمایشی به تامین گاز مناطق شمال شرق کمک می کند.

سخنگوی شرکت ملی گاز بر لزوم پیوستن مردم به پویش هر خانه یک اتاق گرم در هوای سرد تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز