خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول مطرح کرد:

۱۷۴ هزار نفر در کشور مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۷۷۹

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 174 هزار نفر در کشور مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی‌حسین رعیتی‌فرد در نشست هم اندیشی در محل انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، با بیان اینکه ما در چند حوزه روابط کار نقش حاکمیتی را داریم، اظهار داشت: تنظیم روابط کارگر و کارفرما، اجرای قانون کار برای کارگر و کارفرما، حفظ نیروی کار، رعایت موارد ایمنی در حین اجرای کار از جمله وظایف ما است.

وی افزود: ما 800 بازرس کار داریم که ضابط قوه قضائیه هستند و می توانند حوزه ایمنی و قانون کار را کنترل کنند و یا جایی را که بستر آسیب است پلمپ کنند،

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: ما در کشور 2700 انجمن کارفرمایی و 11300 تشکل کارگری داریم که برخی صنفی کارگری و برخی در کارخانجات حضور دارند، همچنین کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تحت پوشش ما قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: 400 انجمن سراسری کشوری داریم که در حوزه کارگری و کارفرمایی کار انجام می دهند و ما در حوزه نظارت، ثبت و توسعه و ترویج حضور داریم. 

رعیتی‌فرد همچنین بیان داشت: نظام پرداخت خدمات، حقوق و دستمزد کارگران و دعاوی کارگر و کارفرما در حیطه فعالیت ما مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه سالانه 400 هزار پرونده دعاوی بین کارفرما و کارگر داریم که در مراجع مربوطه رای برای آنها صادر می شود، افزود: همچنین اداره کل بیمه بیکاری و مشاغل را تحت پوشش داریم و کسانی که از کار اخراج می شوند تحت حمایت قرار می گیرند. 

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 174 هزار نفر در کشور مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند که نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: تسهیل موانع تولید و پیگیری موضوعاتی همچون پرداخت اقساط و استمهال وام از دیگر فعالیت های حوزه کاری این معاونت است.

رعیتی‌فرد افزود: در حال حاضر 800 واحد مشکل دار در کشور داریم که معوقات پرداخت حقوق دارند و از این تعداد 150 واحد بحرانی است که کارگران اقدام به تجمع و اعتصاب می کنند. 

وی با بیان اینکه ما به عنوان دولت اعتقاد به سه جانبه دولت، کارفرما و کارگر داریم، گفت: کارگران باید آموزش ایمنی داشته باشند، آلایندگی صوتی و هوا اندزه گیری می شود تا منجر به آسیب به محیط فعالیت و کارگران نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز