خبرگزاری کار ایران

فتاح در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

امکان عبور از باند رفت قطعه دو آزادراه شمال تا پایان امسال/ مذاکره با چینی‌ها برای فاینانس قطعه سوم

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۳۵۹

رییس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: درباره قطعه سوم آزادراه شمال، دولت تصمیم می‌گیرد و در این راستا با چینی‌ها برای فاینانس منطقه سوم مذاکراتی انجام داده‌ است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، پرویز فتاح در حاشیه بازدید خبرنگاران از قطعه دو آزادراه تهران-شمال در جمع خبرنگاران از بهره‌برداری از باند رفت قطعه دوم تا پایان سال به شرط تایید پلیس و دستگاه‌های مرتبط اظهار داشت: امروز این قول را می‌دهیم که تا پایان امسال کار ساختمانی در باند رفت به پایان می‌رسد و اگر توانستیم تاسیسات را هم انجام می‌دهیم تا عبور ایمن انجام شود تا پایان سال امکان عبور از باند رفت قطعه ٢ ایجاد می‌شود اما ما به دنبال ایجاد عبور ایمن برای مردم هستیم. 

وی ادامه داد: امکان عبور ایمن از باند رفت در بهار ١۴٠٢ ایجاد خواهد شد اما پایان امسال این باند قابل عبور است. 

رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه کل قطعه ٢ آزاد راه تهران شمال ٣ سال آینده تکمیل می‌شود، گفت: تا کنون بنیاد مستضعفان برای منطقه ٢ آزادراه تهران شمال ١١ هزار میلیارد تومان هزینه کرده است و برای ادامه کار در قطعه ٢ به ١١ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

فتاح افزود: ٣ هزار نفر به صورت شبانه روزی در این پروژه مشغول به کار هستند و حقوق کارگران را بنیاد به صورت مستقیم پرداخت می‌کند و حقوق کارگران از پرداخت پیمانکاران جدا شده‌است.

وی در پاسخ به سوال ایلنا درباره عقب ماندگی دولت در پرداخت آورده خود در قطعه دوم گفت: شرایط دولت در وضعیت فعلی و تامین اعتبارات را درک می‌کنیم و کسری دولت در تامین اعتبارات را پوشش می‌دهیم و در تامین اعتبارات نگرانی نداریم. برای راحتی کار بنیاد مستضعفان ١٠٠ درصد سیمان و میلگرد را تامین کرده و می‌کند. 

رییس بنیاد مستضعفان در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره تهاتر اعتبارات با اراضی دولت تاکید کرد:  هر چند که در این شرایط زمین نمی‌تواند جای تامین اعتبارات را بگیرد اما نمی‌گذاریم این پروژه به دلیل عدم تامین اعتبارات متوقف شود. پیشنهاد ارایه اراضی منطقه ٢٢ و اطراف منطقه یک آزادراه تهران شمال را داده‌اند و طبق مصوبه اخیر مجلس برای احداث آزادراه دولت می‌تواند اراضی مورد نظر برای ساخت مسکن را ارایه دهد که بنیاد هم در این اراضی به ساخت مسکن اقدام می‌کند و دوباره به طور رایگان به دولت تحویل می‌دهد.

وی با اشاره به هزینه ساخت هر کیلومتر آزادراه تهران شمال اظهار داشت: با توجه به شرایط تورمی هر ماه نسبت به ماه قبل قیمت‌ها در ساخت تغییر می‌کنند و تورم اثرگذار است. 

فتاح تاکید کرد: برای ساخت این پروژه از هیچ مصالح یارانه‌ای و رایگانی استفاده نکردیم و این پروژه یارانه‌ای ساخته نشده ‌است.

رییس بنیاد مستضعفان گفت: باند رفت قطعه دوم آزاد راه تهران شمال به پیشرفت فیزیکی ٨٩ درصدی رسیده و پیشرفت فیزیکی کل این منطقه ۶۵ درصد است. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در قطعه سوم آزادراه تهران-شمال اظهار داشت: درباره قطعه سوم دولت تصمیم می‌گیرد اما دولت با چینی‌ها برای فاینانس منطقه سوم مذاکراتی انجام داده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز