خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

بخشی از آزادراه شیراز-اصفهان تا پایان سال تکمیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۹۳۴

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ۹۰ درصد اراضی نهضت ملی فارس با الحاق اراضی به شهر و ایجاد شهرک‌های منفصل شهری تامین می‌شود از تکمیل بخشی از آزادراه شیراز-اصفهان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، رستم قاسمی امروز طی سفر به استان فارس در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه هدف سفر امروز به استان فارس بررسی وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان بود، گفت: جلسه‌ای با حضور نمایندگان مجلس، رییس کمیسیون عمران مجلس و استاندار تشکیل شد. در این جلسه تصمیماتی برای الحاق برخی زمین‌ها به شهر شیراز و ایجاد شهرک‌های منفصل اطراف شیراز گرفته شد. در این جلسه مقرر شد تا برخی از شهرها به شهرهای استان فارس ملحق شوند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با تصمیماتی که امروز در خصوص الحاق اراضی به شهرهای استان گرفته شد بیش از ۹۰ درصد زمین اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس تامین می‌شود.

وی افزود: مقرر شد تا چهار شهرک جدید با الحاق به محدوده منفصل شهری شیراز ساخت و ساز در آنها انجام شود. همچنین برخی از بخش‌های اطراف شیراز از جمله فساء به شهر متصل شدند. با اینکار بخش قابل توجهی از زمین های متقاضیان نهضت ملی شهر شیراز تامین می‌شود.

قاسمی تصریح کرد:  سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که در تمامی شهرهای کشور که زمین وجود دارد اراضی را به شکل تک ویلایی به مردم واگذار کند. در بسیاری از شهرهای جنوبی و شهرهای کوچک استان فارس امکان واگذاری زمین هایی به شکل ویلایی به مردم وجود دارد تا مردم خود اقدام به ساخت وساز کنند.  

وی ادامه داد: در مورد روستاها نیز در شورای‌عالی شهرسازی و معماری تصویب شد تا شرایط اسکان در روستاها برداشته شود و در حریم روستاها زمین رایگان به مردم واگذار شود که این واگذاری همراه با ارایه تسهیلات ساخت ۲۰۰  میلیون تومانی با نرخ سود ۵ درصد است.  

وزیر راه و شهرسازی گفت: تلاش می‌کنیم تا بخشی از آزادراه شیراز-اصفهان تا تا پایان سال تکمیل شود.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز