خبرگزاری کار ایران

تاکید ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان بر تکمیل مسیر شمال-جنوب

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۶۵۶

وزیر راه و شهرسازی کشورمان به همراه معاونان نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان و روسیه در باکو بر تکمیل مسیر شمال و جنوب تاکید کردند.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی کشورمان به همراه معاونان نخست وزیر جمهوری آذربایجان و روسیه سندی را در باکو امضا کردند که در آن بر تکمیل مسیر شمال و جنوب تاکید شده است.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست با اشاره به همکاری‌های مشترک منطقه‌ای در زمینه حمل و نقل و ارتباطات، گفت: اطمینان داریم اقدامات مشترک در این زمینه رشد و توسعه همه‌جانبه را برای هر سه کشور اصلی این مسیر فراهم می‌کند.

وی افزود: متنوع‌سازی مسیرها و شیوه‌های حمل و نقل در مسیر مواصلاتی سه کشور با تاکید بر به‌کارگیری راهکارهای ابتکاری برای توسعه حمل و نقل ترکیبی، تسهیل در ترددهای مرزی، رفع موانع ظرفیتی، بهره‌گیری از سازوکارهای دیجیتالی و اسناد الکترونیکی، ایجاد سهولت در صدور ویزا و کاهش یا حذف هزینه‌های تردد ترانزیتی و ایجاد دبیرخانه دائمی کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال جنوب با مشارکت همه کشورهای عضو از مهمترین موضوعات مورد گفتگو است.

شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان هم گفت: همکاری‌های بین المللی به خصوص در زمینه ارتباطات علاوه بر ایجاد ظرفیت‌های حمل و نقلی در افزایش روابط کشورها نقش مهمی دارد. جمهوری آذربایجان برای مناسبات با ایران اهمیت زیادی قایل است و این روابط بر تاریخ کهن مردمان دو کشور تکیه کرده است.

الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر روسیه هم با تاکید بر لزوم اجرای سریع این طرح، گفت: طبق دستور سران ۳ کشور باید با سرعت کارهای اجرایی آغاز شود. روسیه مصمم به اجرای این طرح مهم بین‌المللی است و خوشبختانه سه کشور در این زمینه تلاش می‌کنند الزامات اجرایی شدن آن فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رستم قاسمی همچنین در نشست‌های جداگانه‌ای با معاونان نخست وزیر روسیه و جمهوری آذربایجان بر توسعه همه جانبه مناسبات تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز