خبرگزاری کار ایران

مقام مسئول وزارت نیرو مطرح کرد؛

احداث ۱۱۰ هزار نیروگاه تجدیدپذیر انشعابی در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۹۷۱

مدیرکل دفتر مدیریت طرح‌های تجدیدپذیر ساتبا با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تاکید کرد: مقرر شد ۱۱۰ هزار نیروگاه انشعابی در سال اول احداث شود.

به گزارش ایلنا، جعفر محمدنژاد سیگارودی در پنجمین نشست تخصصی که در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره وری و صرفه جویی انرژی با موضوع نیروگاه‌های انشعابی برگزار شد، با اشاره به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان، گفت: در کشور با توجه به ظرفیت موجود و ۳۰۰ روز آفتابی پرداختن به این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر این اساس در برنامه دولت سیزدهم توسعه ۱۰ هزار مگاواتی نیروگاه‌های تجدیدپذیر مد نظر قرار گرفت. 

مدیرکل دفتر مدیریت طرح‌های تجدیدپذیر ساتبا با بیان اینکه در این برنامه ۷ هزار مگاوات به انرژی‌های خورشیدی اختصاص یافت که مقدمات آن در حال انجام است، اظهار داشت: توسعه نیروگاه‌های انشعابی نیز در دستورکار قرار گرفت و بر این اساس، طبق مصوبه معاون اول رئیس جمهور احداث پانصد و ۵۰ هزار مورد تاکید قرار گرفت.

محمدنژاد سیگارودی با بیان اینکه احداث نیروگاه‌ها از طریق پرداخت تسهیلات با بهره کم به خانواده‌های کم برخوردار در مناطق محروم انجام می‌شود، تصریح کرد: انواده‌ها از طریق سازمان بسیج معرفی و پس از تأیید نهایی به سازمان ساتبا معرفی خواهند شد و این‌ها به مدت ۲۰ سال ضمن تأمین برق کشور از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: ۵۲ شرکت برای تأمین تجهیزات اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز