خبرگزاری کار ایران

مجوز تولید ۲۳۱۴ مگاوات انرژی تجدیدپذیر برای ۸ واحد صنعتی صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۴۲۵

مدیرکل دفتر قراردادها و امور حقوقی تجدیدپذیرها و بهره‌وری انرژی گفت: در حال حاضر 17 شرکت از صنایع فولاد، مس، شیمیایی و... درخواست احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک را به ساتبا ارسال کرده‌اند که از بین متقاضیان برای 8 شرکت با مجموع ظرفیت 2314 مگاوات (شامل 1877 مگاوات خورشیدی، 400 مگاوات بادی و 37 مگاوات بازیافت حرارتی) پروانه احداث در قالب خود تامین صادر شده است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "احمدرضا توکلی"، مدیرکل دفتر قراردادها و امور حقوقی تجدیدپذیرها و بهره وری انرژی ساتبا، در خصوص مزایای طرح خود‌تامین برق صنایع گفت: صنایع می‌توانند در ساختگاه‌هایی که در کلیه استان‌ها توسط ساتبا مشخص و یا ساختگاه‌هایی که توسط صنایع معرفی شده، پس از تایید ساتبا، به احداث نیروگاه بپردازند و برق تولیدی خود را در محل صنعت تحویل گیرند.

وی افزود: طبق توافق‌نامه بین ساتبا، توانیر و صاحبان صنعت و از آنجایی که برق تولیدی توسط انرژی‌های تجدید پذیر ناهموار است، برنامه‌ریزی شده است تا برق تولیدی صنایع به شبکه سراسری برق متصل شده و برق به صورت یکنواخت، هموار و بدون قطعی برق در اختیار صنایع قرار گیرد.

توکلی درباره تامین برق صنایع به صورت یکنواخت و هموار، خاطرنشان کرد: منظور از برق هموار، میزان توان ثابت روزانه تحویلی به مشترک در بازه زمانی مورد موافقت است که حداقل 8 ساعت در شبانه‌روز را در برمی‌گیرد.

مدیرکل دفتر قراردادها و امور حقوقی تجدیدپذیرها و بهره‌وری انرژی، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ایام پیک مصرف، تامین برق برای این واحدها با محدودیت‌هایی رو به رو می‌شود، صاحبان صنایع به ضرورت این اقدام پی برده و  پیگیر آن هستند تا واحدهای خود احداث استفاده نمایند.

وی همچنین اضافه کرد: در حال حاضر 17 شرکت از صنایع فولاد، مس، شیمیایی و... درخواست احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک را به ساتبا ارسال کرده‌اند که از بین متقاضیان برای 8 شرکت با مجموع ظرفیت 2314 مگاوات (شامل 1877 مگاوات خورشیدی، 400 مگاوات بادی و 37 مگاوات بازیافت حرارتی) پروانه احداث در قالب خود تامین صادر شده است.

مدیرکل دفتر قراردادها و امور حقوقی تجدیدپذیرها و بهره‌وری انرژی گفت: درخواست 9 شرکت دیگر نیز به ظرفیت 1062 مگاوات در حال بررسی و تکمیل مدارک جهت دریافت مجوز احداث نیروگاه تجدیدپذیر هستند.

وی ادامه داد: اکنون در کشور با کمبود سوخت فسیلی رو به رو هستیم پس بهتر است که با احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر هم آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی را به حداقل برسانیم و هم به سمت جهانی شدن حرکت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز