خبرگزاری کار ایران

احداث ۸ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۲۰ مگاوات در یزد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۱۵۴

مدیرعامل شرکت منطقه‌ای استان یزد گفت: با احداث هشت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۲۰ مگاوات برق در استان یزد سالانه معادل ۶۵۰ هزار بشکه نفت خام صرفه‌جویی و از انتشار سالانه ۲۶۵ هزار تن گاز گلخانه‌ای جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایلنا از یزد، ابوالفضل اسدی با بیان اینکه برندگان مناقصه اول ساتبا برای احداث ۲۲۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی اعلام شدند اظهار داشت: در راستای اجرای عملیات احداث نیروگاه‌ها معاون وزیر نیرو به استان یزد سفر کردند و امروز اراضی مربوط به هشت ساختگاه نیروگاه خورشیدی به سرمایه‌گذاران برنده مناقصه تحویل شد. 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد با اشاره به سرمایه‌گذاری ۳۶ هزار میلیارد ریالی برای احداث ۲۲۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی تشریح کرد: این نیروگاه‌ها در هشت محل در ساختگاه‌های مهردشت دو شهرستان ابرکوه با ظرفیت ۷۰ مگاوات، مهرگان دو شهرستان مهریز با ظرفیت ۵۰ مگاوات، ساختگاه‌های سریزد یک با ظرفیت ۲۵ مگاوات، سریزد دو با ظرفیت ۱۵ مگاوات و یزدمهر شهرستان مهریز به ظرفیت ۱۵ مگاوات است. 

وی ادامه داد: همچنین شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی در ساختگاه ابرکوه با ظرفیت ۲۵ مگاوات و کنسرسیوم شرکت‌های ایران تابلو و مدیریت تانا انرژی در ساختگاه‌های مبارکه ۱ و ۲ شهرستان بافق هر یک به ظرفیت ۱۰ مگاوات از برندگان مناقصه اول ساتبا در زمینه احداث نیروگاه خورشیدی هستند. 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد بیان کرد: با احداث ساختگاه‌های نیروگاه خورشیدی سالانه معادل ۶۵۰ هزار بشکه نفت خام صرفه‌جویی می‌شود همچنین از انتشار سالانه ۲۶۵ هزار تن گاز گلخانه‌ای جلوگیری خواهد شد و با تولید سالیانه بیش از ۴۱۵ میلیون کیلووات ساعت برق پاک به توسعه پایدار استان یزد کمک می‌شود. 

اسدی تصریح کرد: احداث ۲۲۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان یزد با سرمایه‌گذاری ۳۶ هزار میلیارد ریالی برای ۶۶۰ نفر اشتغال دائم ایجاد می‌کند. 

به گزارش ایلنا، زمین مورد نیاز برای ایجاد هشت نیروگاه خورشیدی روز پنجشنبه در آیینی با حضور معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق کشور و استاندار یزد به سرمایه گذاران این بخش در استان واگذار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز