خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

برای سرمایه گذاری در قزوین ، انرژی تجدید پذیر اولویت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۳۹۷

استاندار قزوین گفت: در روند فعلی مدیریتی استان و با همت مدیران دستگاه‌ها، سرمایه گذاری در حوزه انرژی تجدیدپذیر در اولویت قرار دارد و به دنبال این هستیم که انرژی تجدید پذیر را به ده‌ها مزیت قابل توجه استان اضافه کنیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، محمدمهدی اعلایی در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین برای سرمایه گذاری در حوزه تولید برق در قالب نیروگاه‌های خورشیدی ارزش و اعتبار ویژه‌ای قائل است و با تمام توان از این موضوع حمایت می‌کند.

استاندار قزوین افزود: در روند فعلی مدیریتی استان و با همت مدیران دستگاه‌ها، سرمایه گذاری در حوزه انرژی تجدیدپذیر در اولویت قرار دارد و به دنبال این هستیم که انرژی تجدید پذیر را به ده‌ها مزیت قابل توجه استان اضافه کنیم.

وی عنوان کرد: در حوزه تولید و مصرف برق، استان قزوین جزو استان‌های بارز کشور به حساب می‌آید و خیلی از واحدهای تولیدی که اثرگذاری فرااستانی هم دارند امروز تنگناهای انرژی برق را حس می‌کنند و برای برون رفت از این مشکل باید چاره اندیشی کرد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین اضافه کرد: با توجه به نعمت خدادادی برای استحصال انرژی تجدید پذیر، استعدادهای جغرافیایی و ظرفیت بادی ارزشمندی که یک نعمت خدادادی مغفول در سال‌های گذشته بوده، استان قزوین می‌تواند یک مکان مناسب برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر باشد.

وی با بیان اینکه استان در حوزه تولید برق باید جدی‌تر و محکم‌تر وارد شود، اظهار کرد: استان ما یک تولیدکننده نسبتا قابل توجه برق در کشور به حساب می‌آید ولی این تولید، تبعات منفی زیست محیطی را هم به همراه دارد و در فصل تابستان و زمستان با تهدید محیط زیستی روبرو هستیم که برای استان ناراحت کننده است.

اعلایی افزود: بر همین اساس ضرورت توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر بر کسی پوشیده نیست و مجموعه مدیریتی استان پرداخت به انرژی تجدید پذیر را یک اولویت می‌داند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز