خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان حسابرسی تشریح کرد:

جزییات ۱۰ شرکت سودده و زیان‌ده دولتی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۶۵۰

مدیرعامل سازمان حسابرسی جزییات ۱۰ شرکت سودده و زیان‌ده دولتی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، موسی بزرگ اصل در نشست خبری امروز به اشاره به ٢٠ شرکت در صدر جدول سودده و زیان ده شرکت‌های دولتی گفت: طبق گزارش سال ٩٩، شرکت بازرگانی دولتی با زیان بیش از ٢١ هزار میلیارد تومان( همت)، برق حرارتی با کمتر از ٢١ همت، توانیر با ٩ همت، بانک ملت با زیان ۶ همت، شرکت ملی گاز با زیان ۶ همت، هواپیمایی هما با زیان ٣.۵ همت، شرکت آبی ایران با زیان ٢.٩ همت، بانک مسکن با زیان ٨ دهم همت، سازمان انرژی اتمی با زیان ٧دهم همت و صندوق بیمه کشاورزی با زیان ٢ دهم همت از زیانده ترین شرکت‌های دولتی هستند. 

وی درباره شرکت‌های دولتی سودده اظهار داشت: ایمیدرو با سود ٣٠ هزار میلیارد تومان، پالایش و پخش نفتی با سود ٢٢ همت، آب و فاضلاب با سود ١۶ همت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی با سود ١۴ همت، سازمان بنادر با سود ۴ همت، بیمه سلامت با سود ٣.۶ همت، شرکت ملی نفت با سود ١.٩ همه و بانک کشاورزی با ١.۴ همت از سودده ترین شرکت‌های دولتی بودند . 

به گفته مدیرعامل سازمان حسابرسی، گزارش سال ١۴٠٠ هم در این باره تهیه شده و باید نتیجه‌بندی‌ها انجام شود. 

بزرگ اصل درباره بدهی دولت به بانک‌های دولتی تصریح کرد: تا پایان سال ٩٨ میزان بدهی اعلام شده ٣٠٠ هزار میلیارد تومان بوده که طبق گزارش تایید شده میزان بدهی ١۴٠ هزار میلیارد تومان ثبت شده‌ است. 

وی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی هما زیان سنگینی دارد، خاطرنشان کرد: در وضعیت امروز هما، صندوق بازنشستگی این شرکت قوز بالای قوز شده اما این شرکت به دلیل تعداد پرسنل زیاد و تعداد محدود و کم هواپیمای فعال از زیان‌ده‌ترین شرکت‌های دولتی بوده است. 

مدیرعامل سازمان حسابرسی با بیان اینکه میزان عدم رعایت قوانین و مقررات در شرکت‌های دولتی حدود ۹.۵ مورد بوده است، ابراز داشت:در سه سال گذشته ١٣٠ شرکت را به مراجع قضایی معرفی کرده‌ایم.

بزرگ اصل با اشاره به فرار مالیاتی در شرکت‌های دولتی ابراز  داشت: در شرکت‌های دولتی فرار مالیاتی معنا ندارد و دو دفتر مربوط به شرکت‌های خصوصی است و در شرکت‌های دولتی انگیزه‌ای برای دو دفتر بودن وجود ندارد.

وی ادامه داد: سازمان حسابرسی به حدود ١٠ درصد حساب‌های شرکت‌های دولتی رسیدگی می‌‌کند و ٩٠ درصد کارهای حسابرسی آنها در خارج از سازمان انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز