خبرگزاری کار ایران

افزایش ۲۰ درصدی واردات مکزیک از روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۰۵۶

بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط بانک مکزیک، واردات کالاهای روسی توسط مکزیک طی شش ماهه اول سال جاری میلادی بیش از 20 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از راشاتودی؛ بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط بانک مکزیک، واردات کالاهای روسی توسط مکزیک طی شش ماهه اول سال جاری میلادی بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.

از نظر ارزش، واردات مکزیک از روسیه بالغ بر ۱.۱۹۳ میلیارد دلار بوده است. تنها در ماه ژوئن، خرید کالاهای روسیه توسط این کشور آمریکای شمالی از ۲۷۵ میلیون دلار فراتر رفت که دومین رقم بزرگ در تاریخ مکزیک است.

در می ۲۰۲۱، این کشور کالاهای روسی به ارزش ۲۸۳.۹ میلیون دلار خریداری کرد. در سال ۲۰۲۱، گردش تجاری بین دو کشور به بالاترین حد خود رسید و از مرز ۴.۵ میلیارد دلار گذشت.

ایالات متحده همچنان مهمترین شریک تجاری مکزیک است. در سال ۲۰۲۱، حجم مبادلات تجاری بین دو کشور بیش از ۶۶۱ میلیارد دلار بوده است. در ماه ژوئیه، وزیر امور خارجه این کشور، مارسلو ابرارد اعلام کرد که شرکت‌های آمریکایی قصد دارند تا سال ۲۰۲۴، ۴۰ میلیارد دلار در اقتصاد مکزیک سرمایه گذاری کنند.

روسیه تامین کننده کلیدی کودهای شیمیایی مورد نیاز مکزیک است و تقریباً یک چهارم کل واردات مکزیک از نیتروژن و کودهای مخلوط نیتروژن، فسفر و پتاس را به خود اختصاص داده است.

فولاد نورد، آلومینیوم و لاستیک مصنوعی از دیگر واردات مهم این کشور از روسیه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز