خبرگزاری کار ایران

دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید؛

کاهش 19 درصدی واردات فولاد ایالات متحده

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۴۱۰

واردات فولاد آمریکا در سال جاری 19 درصد کاهش یافته است، این موضوع در نتیجه آشفتگی اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا است که منجر به کاهش مصرف فولاد در صنایعی مانند خودروسازی، لوازم خانگی و بسیاری از محصولات دیگر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، براساس اطلاعات اداره آمار ایالات متحده، این کشور  در ماه می 1.79 میلیون تن فولاد وارد کرده است که نسبت به ماه آوریل 35.5 درصد کاهش داشته است. واردات فولاد نهایی با 13.2 درصد کاهش به 1.48 میلیون تن رسیده است.

طبق اعلام انستیتو آهن و فولاد آمریکا، طی پنج ماه نخست سال، واردات فولاد با کاهش 19.2 درصدی به 10.9 میلیون تن رسیده است. واردات فولاد نهایی در مقایسه با مدت مشابه در سال 2019 ، 26.7 درصد کاهش داشته و به 7.3 میلیون تن رسیده است.

ایالات متحده نظر دارد در سال جاری میلادی 26.4 میلیون تن واردات فولاد داشته باشد. 17.5 میلیون تن از این میزان نیازی به عملیات تکمیلی در آمریکا به عنوان مثال در 20 شرکت فولادی واقع در بندر Indiana-Burns  ندارند.  

براساس اعلام انستیتوی آهن و فولاد آمریکا، واردات فولاد در سال جاری  تاکنون 18 درصد از سهم بازار ایالات متحده را تشکیل داده است این میزان در ماه می 23 درصد بوده است.

در ماه می، واردات لوله ها و مقاطع مرتبط با استخراج نفت 71 درصد، لوله استاندارد 44 درصد، مقاطع ساختمانی سنگین 37 درصد، ورق نازک 37 درصد، شمش نورد گرم 28 درصد ، ورق و نوار با پوشش های فلزی متفرقه 18 درصد، لوله های مکانیکی 17درصد و خط لوله  15 درصد افزایش یافته است.

بزرگترین تأمین کننده های فراساحلی آمریکا در ماه می، کره جنوبی، ژاپن، ترکیه، تایوان و آلمان بوده اند. از ابتدای سال جاری  تاکنون واردات از کره جنوبی 27 درصد، ژاپن 39 درصد، آلمان 42 درصد، ترکیه 59 درصد  واز تایوان 39 درصد کاهش یافته است.

منبع: The Times Of Northwest Indiana

ترجمه و تدوین: دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز