خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

برخورد با مدیران فولاد مبارکه در صورت عدم اجرای تعهد

مصرف کنندگان به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای بهتر است نسبت به خرید اقدام کنند و فولاد مبارکه هم متعهد به تامین شده است و مطمئن باشید اگر مبارکه نتواند میزان تعیین شده (یک میلیون و 100 هزار تن ) را تحویل دهد ما با مدیران آن برخورد خواهیم کرد.

معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با آخرین وضعیت درخواست سندیکای لوله پروفیل مبنی بر کاهش تعرفه و اتفاقات چند ماه اخیر اظهار داشت: این سندیکا همیشه به دنبال این بوده که ورق را از خارج وارد کند و تعرفه‌ای پرداخت نکند اما وظیفه ما به عنوان حامی تولید کننده داخلی این است که جلوی واردات مازاد را بگیریم و نگذاریم به تولید کننده واقعی فشار وارد شود.

جعفر سرقینی ادامه داد: سال گذشته سندیکای لوله و پروفیل توانست با استفاده از ضعفی که در سیستم تعرفه‌ای و گمرک کشور وجود داشت علاوه بر ورق‌های مورد نیاز خودش را یک میلیون تن ورق سایر صنایع را با تعرفه ۵ درصد و با تقلب وارد کند.

وی افزود: نحوه تقلب این سندیکا به این صورت بود که تحت عنوان ورق آلیاژی ورق معمولی را وارد کشور می‌کرد و آن را در تولید لوله و پروفیل استفاده کرد. البته در استانداردهای جهانی به این نوع ورق آلیاژی گفته نمی‌شود اما استفاده از آن برای تولید لوله و پروفیل معمول نیست.

 سرقینی تصریح کرد: ما برای رفع هرگونه شائبه‌ای در سال جاری سیستم یکسان‌سازی تعرفه‌ای را انجام دادیم و شرکت فولاد مبارکه نیز متعهد شده است که امسال تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن ورق مورد نیاز سندیکا را تامین کند. از طرف دیگر نورد لوله اهواز ۵۰۰ هزار تن و فولاد خزر نیز ۵۰۰ هزار تن متعهد شده‌اند که به این سندیکا ورق بدهند.

معاون وزیر صنعت با اشاره به نامه هفته گذشته فولاد مبارکه تصریح کرد: این واحد تولیدی اعلام کرده که تا به امروز ۳۹۹ هزار تن ثبت سفارش داشته که نسبت به سال قبل ۳ برابر شده است. همین افزایش نشان دهنده این است که مصرف کننده واقعی به دور از هرگونه جنجال و هیاهو سراغ این کارخانه می‌رود و جنس خود را از آنجا تامین می‌کند.

سرقینی تصریح کرد: در سال جاری تحویل فولاد مبارکه نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است و مجموعه‌های فولادی و وزارتخانه تمام تلاش خود را برای تامین مواد اولیه صنایع پایین دستی می‌کنند اما متاسفانه برخی از دوستان به جای همکاری و نگاه کلان به صنعت کشور فقط به دنبال جنجال هستند.

معاون وزیر صنعت در پایان افزود: ما در جلسه‌ای که هفته گذشته با مصرف کنندگان داشتیم اعلام کردیم که به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای بهتر است نسبت به خرید اقدام کنند و فولاد مبارکه هم متعهد به تامین شده است و مطمئن باشید اگر مبارکه نتواند میزان تعیین شده (یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن) را تحویل دهد ما با مدیران آن برخورد خواهیم کرد. مدیران این مجموعه در حضور وزیر و بنده در این خصوص تعهد دادند.

کد خبر : ۳۸۷۵۷۳