خبرگزاری کار ایران

ترانزیت بیش از ۳۰ هزار دستگاه خودرو در بندرلنگه

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۳۹۰

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از رشد ۱۵ درصدی ترانزیت نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان و همچنین ترانزیت بیش از ۳۰ هزار دستگاه خودرو در بندرلنگه به عنوان قلب تپنده ترانزیت خودرو در تیر ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، قاسم عسکری نسب مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اظهار داشت: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالا‌های نفتی و غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو بوده است) به ۶۶ هزار ۸۴۰ تن رسید که نشانگر رشد ۱۵ درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال پیش از آن است و همچنین بنادر غرب هرمزگان توانسته جایگاه سوم این بخش از عملیات حمل و نقلی در سطح بنادر ایران را به خود اختصاص دهد.

عسکری نسب ضمن اشاره به جابجایی ۳۰ هزار و ۵۰۲ دستگاه خودروی ترانزیتی در تیر ماه سال جاری خبر داد و گفت: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط ۵۱۶ فروند شناور فلزی انجام گرفت که پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی توسط پنج هزار و ۸۴ سواری کش و کامیون حمل خودرو بارگیری به درب خروج هدایت شده است.

گفتنی است رونق فعالیت‌های ترانزیتی در این بندر و بهره گیری از موقعیت جغرافیایی و راهبردی و نیز ایجاد زیر ساخت‌ها و رو ساخت‌های لازم، بستری مناسب را فراهم کرده تا به ازای هر سرمایه گذاری در این حوزه، با ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم، معیشت قابل توجهی از خانوار‌ها تامین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز