خبرگزاری کار ایران

در سال گذشته محقق شد؛

ثبت بی سابقه ترین رکورد تخلیه و بارگیری طی۲۰ سال گذشته در بنادر شرق استان هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۹۴۹

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از رشد 27 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری خبر داد و گفت: در سال 1400 بیش از 1 میلیون و 730 هزار تن کالای نقتی و غیر نفتی در این بنادر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، حمیدرضا محمد حسینی تختی با اعلام جزئیات عملکرد سالانه بنادر شرق هرمزگان عنوان کرد: در سال گذشته 2 میلیون 634 هزار و 572 تن کالا در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه  سال گذشته رشد 27 درصدی را نشان می دهد که این مهم طی ۲۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی افزود: در این مدت 1 میلیون 794 هزار و 216 تن کالای غیر نفتی تخلیه و بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد رشد داشته است.

به گفته محمد حسینی تختی، برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، ماشین آلات صنعتی کالاهای صادراتی بوده که به کشورهای حوزه خلیج فارس، عمان و آفریقا صادر شده است.

وی  ادامه داد: در این مدت 840 هزار و 356 تن کالای نفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده  است که نسبت به سال گذشته 74 درصد جهش به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از پهلوگیری 11 هزار و 405 فروند انواع شناورها خبر داد و خاطر نشان کرد: از این تعداد 367 فروند بالای هزار تن و 11 هزار 38 فروند زیر هزار تن می باشد که 45 درصد رشد به ثبت رسیده  است.

وی با اشاره به آمار سفرهای دریایی در سال 1400 افزود: با کاهش سرایت ویروس کرونا و تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و مراقبتی، 3 میلیون و 99 هزار و 666 هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان طی سال گذشته جابجا شده است که ازمسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز و مسیر بین المللی شهید باهنر-شارجه بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

 بنادر شرق هرمزگان به دلیل موقعیت ممتاز جغرافیایی خود در دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به راه‌های بین‌المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم، جزیره‌ها و بندرهای تجاری خلیج فارس این بنادر را به پایگاهی استراتژیک و منحصر  به فرد برای تجارت دریا محور در کشور تبدیل کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز