خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از تحولات بازار سرمایه

شاخص کل بورس، قرمز شد/ نگاهی به پیام‌های ناظر بازار

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۷۳۶

امروز بیشترین حجم معامله به نمادهای وبملت، شستا، کمند2، خودرو، وتجارت، خساپا و خگستر تعلق داشت. بیشترین ارزش معامله نیز به ترتیب عبارت بود از: وبملت، نوری، کیان، کمند، کارین4، شپنا و خزامیا.

به گزارش ایلنا، در پایان معاملات امروز شاخص کل با یک هزار و 775 واحد ریزش به عدد به یک میلیون و 545 هزار واحد کاهش پیدا کرد. شاخص کل هم‌وزن اما با 178 واحد افزایش به عدد 425 هزار و 360 واحد رسید.

در بازار نزولی امروز، نمادها مبین، پارس و وبملت بیشترین اثر مثبت و نمادهای نوری، میدکو، شپنا و فملی بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل گذاشتند. سآبیک، وبملت، نوری، شستا، شپنا، خودرو و خزامیا از پر تراکنش‌ترین نمادها بودند. در پایان معاملات امروز، برترین گروه‌های بورسی به ترتیب عبارت بودند از: بانک‌ها، شیمیایی، خودرو، فلزات اساسی، فراورده نفتی، سیمان و غذایی به جز قند.

وتوس، وآذر، ولکار، نوری، مداران، خمهور و فنورد بیشترین کاهش قیمت و تکمبا، ستران، دالبر، خچرخش، ختور، فنوال و وسینا بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. افران، فردا، کمند، همای، خچرخش، پارند و ونوین بیشترین تقاضا و نمادهای همای، وآذر، اسیاتک، انرژی1، فیروزا و افران بیشترین عرضه را داشتند.

بیشترین افزایش ارزش بازار به نمادهای مبین، پارس، وبملت، وبانک، شستا، بفجر و افق مربوط بود. نوری، میدکو، شپنا، فملی، خودرو، شتران و شپدیس بیشترین کاهش ارزش بازار را تجربه کردند. بیشترین حجم معامله به نمادهای وبملت، شستا، کمند2، خودرو، وتجارت، خساپا و خگستر تعلق داشت. بیشترین ارزش معامله نیز به ترتیب عبارت بود از: وبملت، نوری، کیان، کمند، کارین4، شپنا و خزامیا.

پیام‌های ناظر بازار

بر اساس اعلام مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران،امروز نمادهای معاملاتی (فرآور)، (دتماد)، (پارس)، (وبملت)، (وتجارت)، (سخاشح) متوقف شدند. در این اطلاعیه آمده است: «به اطلاع می رساند،در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های فرآوری معدنی ایران(فرآور)، تولید مواد اولیه داروپخش(دتماد)، پتروشیمی پارس(پارس)، بانک ملت(وبملت) جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه بمنظور تصویب صورت های مالی و عمومی فوق العاده، بانک تجارت(وتجارت) جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه بمنظور تصویب صورت های مالی، حق تقدم شرکت سیمان خاش(سخاشح) با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی، متوقف خواهند شد.»

ناظر بازار در اطلاعیه‌ای دیگر تاکید کرد: «به اطلاع می‌رساند، نماد معاملاتی شرکت‌های‌ ملی کشت و صنعت و دامپروری(زپارس)، صنعتی نیرو محرکه(خمحرکه)، فنرسازی زر(خزر)و داروسازی فارابی(دفارا)پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و عمومی فوق العاده مبنی بر اصلاح اساسنامه بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله می‌باشند. هم چنین ضروری است سرمایه گذاران محترم علاوه بر توجه به این موضوع،اطلاعات منتشره شده بر روی تارنمای کدال(codal.ir) و سایر عوامل موثر بر قیمت سهام را در تصمیم گیری‌های خود لحاظ کنند.»

مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران همچنین اطلاع داد: «نماد معاملاتی شرکت های تکنوتار(تکنو)، کشت و صنعت پیاذر(غاذر)، انتقال داده های آسیاتک(اسیاتک)، سرمایه گذاری توسعه آذربایجان(وآذر)با توجه به اتمام دوره توقف مربوط به ظن دستکاری بازار(مبتنی بر اطلاعات یا معاملات)با محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله می باشند.»

شاخص کل فرابورس قرمز شد

امروز شاخص کل فرابورس با 146 واحد کاهش به عدد 20 هزار و 963 واحد رسید. دماوند و سمگا بیشترین تاثیر مثبت و بپاس، دی، زاگرس، فغدیر و وسپهر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند.

ددانا، دی، کرمان، وسپهر، سمگا، زاگرس و فرابورس از پر تراکنش‌ترین نمادهای فرابورس بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز