خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

هواپیماهای کشورمان آب نرفته است/ ١۶٠ فروند هواپیما اجازه پرواز دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۵۴۹

رییس سازمان هواپیمایی در پاسخ به سوال ایلنا درباره تغییر آمار تعداد ناوگان هوایی کشور گفت: در حال حاضر تعداد هواپیمایی کشور ۴٠٠ فروند است که از این تعداد ٣٣٠ فروند فعال بوده اما ١۶٠ فروند هواپیما اجازه پرواز دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد محمدی‌بخش در نشست خبری امروز با اشاره به تعداد پروازهای حج اظهار داشت: از دو ماه گذشته جلسات مرتبط با هماهنگی نهادهای مختلف برای انجام پروازهای حج آغاز شد و به دلیل سختگیری‌های عربستان توصیه‌های امنیتی متعدد را به مدیران کاروان اعلام کردیم .

وی افزود: با توجه به اینکه هیچ نمایندگی ایران در عربستان مانند سفارت و کنسولگری در این کشور نداریم، هماهنگی با عربستان سخت بود اما در نهایت هماهنگی برای برنامه پروازی با این کشور انجام شد . درباره برنامه پرواز با حج و زیارت و دستگاه های امنیتی به توافق رسیدیم .

رییس سازمان هواپیمایی در پاسخ به سوال ایلنا درباره تغییر آمار تعداد ناوگان هوایی کشور گفت: در حال حاضر تعداد هواپیمایی کشور ۴٠٠ فروند است که از این تعداد ٣٣٠ فروند فعال بوده اما ١۶٠ فروند هواپیما اجازه پرواز دارند .

وی تاکید کرد: تعداد هواپیماهای کشور آب نرفته است و تعدادی هواپیما جدید وارد شده اما برای پروازهای حج از آنها استفاده نخواهد شد.

محمدی‌بخش گفت: مابقی هواپیماهایی که اجازه پرواز ندارند به دلیل مسائل تعمیر و نگهداری و یا تامین موتور و قطعات موتور مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

معاون وزیر راه‌و شهرسازی با اشاره به اقدامات در نظر گرفته شده برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیر دار از جمله ابله میمونی بین رائران و ورود آن به کشور اظهار داشت :درباره بیماری‌های واگیر عربستان بسیار سخت‌گیر است اما در ایران تصمیم‌گیری در این باره بر عهده وزارت بهداشت است و کمیته بیماری‌های واگیر دار در سفرهای حج ایجاد شده‌است.

وی با بیان اینکه در تمام پروازها اولین اولویت ایمنی است، اظهار داشت: در برقراری پروازها شرایط بینابینی نداریم ، یا صفر است یا ١٠٠ یعنی به این گونه نیست که پروازی با احتمال ٨٠ درصد ایمنی انجام شود.

محمدی بخش درباره احتمال تاخیر در پروازهای حج گفت: بخشی از پروازهای از طرف ایران قابل مدیریت است اما بخشی از این دلایل به کشور عربستان برمی‌گردد . برای مثال با شرایط نامساعد جوی در شبه عربستان مواجه هستیم که این خود عامل تاخیر می‌شود. پرواز امروز انتقال کارگزاران حج به عربستان هم با تاخیر مواجه شد چراکه فرودگاه عربستان پاسخگو نبود و به دلیل عدم پاسخگویی عربستان در برقراری پروازها تاخیر اجتناب ناپذیر است اما تمام فرودگاه ها شرایط خوبی برای زائران در پروازهای تاخیری در نظر گرفته اند و فراهم کرده‌اند.

وی درباره قیمت بلیت حج گفت: براساس قرارداد سال ٩٨ با سازمان حج و زیارت برای انجام ۴ لگ پرواز برای هر حاجی قیمت بلیت ۵ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا در باره پروازهای پشتیبان ایران ایر به ویژه پروازی های داخلی گفت:  پروازهای پشتیبان به شکل تامین نیرو کرو، قطعات از سایر ایرلاین ها خواهد بود و تا کنون شرکت‌های ایران ایرتور، قشم ایر و معراج اعلام آمادگی کرده آند و پروازهای خارجی ایران ایر در صورت نیاز بین ایرلاین ها تقسیم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز