خبرگزاری کار ایران

دهقانی زنگنه مطرح کرد:

برگزاری نشست بعدی هواپیمای اوکراین اواخر مهرماه در تهران/ اسامی ایرلاین‌های متخلف را اعلام می‌کنیم/ نرخ بلیت پروازهای خارجی آزاد است

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۳۷۷

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: نشست بعدی هواپیمای سانحه دیده اوکراین، 27 مهر ماه در ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تورج دهقانی زنگنه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نشست رسیدگی به موضوعات مرتبط با هواپیمای اوکراین اظهار داشت: نشست بعدی هواپیمای سانحه دیده اوکراین، 27 مهر ماه در ایران برگزار می‌شود.

وی درباره برخورد با شرکت‌های هواپیمایی که پروتکل‌های بهداشتی مبارزه با کرونا را رعایت نمی‌کنند، گفت: فعلا به شرکت‌های متخلف اخطار داده‌ایم و دو در مرحله اول به ایرلاین متخلف دو مورد مجوز پرواز هم صادر نکرده‌ایم.

زنگنه در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه اگر تخلف از سوی این شرکت‌ها تکرار شود چه برخورد خواهد شد، اظهار کرد: در مرحله بعدی علاوه بر عدم صدور مجوز پرواز، نام شرکت‌ها را رسانه‌ای خواهیم کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: دستورالعمل‌های پروتکل‌های بهداشتی صادر و به همه شرکت‌ها اعلام و ابلاغ شده است و همه آنها موظف به رعایت این دستورالعمل‌ها هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره رسیدگی به شکایات مردمی گفت: مسافران می‌توانند با فرم‌هایی که دارای بارکد هستند و اسکن آنها به سایت سازمان هواپیمایی متصل و شکایات و نظرات خود را ثبت کنند. همچنین تلفن سازمان هواپیمایی کشوری 24 ساعته شکایات و نظرات مسافران را دریافت می‌کند.

زنگنه درباره تهویه هواپیمای ایرلاین‌ها گفت: تهویه داخل هواپیما باعث توزیع هواپیمای جدید داخل کابین می‌شود و این تهویه به صورت 24 ساعته فعال است و دستور داده شده که در زمان قبل از برخواست هواپیما، با موتور کمکی از سیستم APU استفاده کنند تا تهویه روشن شود. همچنین پس از نشستن هواپیما تا پیاده شدن مسافران، تهویه باید فعال باشد.

وی تاکید کرد: تمام ایرلاین‌ها موظف به اجرای این دستورات هستند.

زنگنه همچنین با اشاره به بلیت‌های با نرخ‌های نجومی ایرلاین‌های خارجی برای مقصد ترکیه بیان کرد: قیمت بلیت پروازهای خارجی براساس نرخ آزاد است اما در حال مذاکره هستیم تا با برقراری پروازهای ایرلاین‌های داخلی، قیمت‌ها متعادل شود و نرخ بلیت شرکت‌های خارجی را هم بررسی می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز