خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا عنوان شد:

خودروسازان ۱۰۰ هزار خودرو به بازار عرضه می‌کنند/ عدم عرضه مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۵۹۳

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان اظهار داشت: مشکل خودرو در حال حاضر عرضه و تقاضا است، متاسفانه خودروسازها عرضه را انجام نمی‌دهند که علت افزایش قیمت نیز همین موضوع بوده است.

حمیدرضا قندی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: تا ده روز گذشته افزایش قیمت را در بازار خودرو داشتیم اما الان کمی این روند متوقف شده که علت آن کاهش نرخ دلار در چند روز اخیر است. علاوه بر این مذاکرات وین در جریان است و این موضوع نیز تاثیرگذار است چراکه عده‌ای به ایجاد توافق خوشبین هستند و احتمال کاهش قیمت‌ها را می‌دهند.

وی با تاکید بر تاثیر عدم عرضه از طرف خودروسازان گفت: مشکل خودرو در حال حاضر عرضه و تقاضا است، متاسفانه خودروسازها، عرضه را انجام نمی‌دهند که علت افزایش قیمت نیز همین موضوع بوده است. از آنجا که سازمان بازرسی عدم عرضه اتفاق افتاده را مصداق احتکار دانسته است، قرار شده که تا پایان سال خودروسازان در مجموع 100 هزار خودرو را به بازار عرضه کنند. اگر این اتفاق رخ دهد اثر کاهشی روی بازار خواهد داشت در غیر این صورت این روند ادامه پیدا می‌کند. خودروسازان با عدم عرضه افزایش قیمت را به بازار تحمیل می‌کنند تا بتوانند قیمت کارخانه را افزایش دهند.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان با اشاره به نرخ روز خودرو بیان کرد: پژو پارس 280 میلیون تومان، تیوفایو 340 میلیون تومان، دنا 405 میلیون تومان، دنا اتوماتیک 523 میلیون تومان، تارا 415 میلیون تومان، رانا پلاس 270 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 حدود 274 میلیون تومان، پژو 207 دنده ای پانامورا 380 میلیون تومان، تیبا 2 حدود 185 میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار 182 میلیون تومان، پراید وانت 168 میلیون تومان، کوییک ... سفید و مشکی که بهترین رنگ هخا هستند 202 میلیون تومان، ساینا 193 میلیون تومان و پراید 131 تولید سال 99 حدود 165 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شده‌اند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز