خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

جزییات قیمت روز خودرو در بازار/ اختلاف بین نیروی انتظامی و سردفترداران مردم را سردرگم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۸۶۳

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی در بازار خودرو موضوع نقل و انتقال اسناد خودرو است، اختلاف بین نیروی انتظامی و سردفترداران هنوز پابرجا بوده و برای مردم تعیین تکلیف نکرده‌اند.

حمیدرضا قندی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: قیمت‌های خودروها بالا بوده و به همین دلیل بازار شاهد کاهش فروش و رکود است. از آنجا که به پایان سال نزدیک هستیم؛ برخی از مصرف‌کنندگان هم منتظر مدل‌ سال 1401 هستند و خرید خود را تا آن زمان به تعویق انداخته‌اند.

وی افزود: اختلاف قیمت کارخانه و بازار به خصوص در مورد پژو پارس و تیوفایو و پژو 207 همچنان زیاد است. اگر ایران خودرو هم بتواند قیمت را به قیمت بازار نزدیک کند، دلالی و سوداگری در بازار کمتر می‌شود. تا اختلاف قیمت دوبرابری وجود دارد عملا رانت هم برقرار است.

وی با اشاره به نرخ روز خودرو گفت: قیمت پژو پارس در بازار 280 میلیون تومان، پژو پارس تیوفایو 340 میلیون تومان، پژو 207 دنده‌ای پانامورا 370 میلیون تومان، رانا پلاس 265 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 حدود 272 میلیون تومان، شاهین 340 میلیون تومان، پراید 131 مدل سال 99 حدود 160 میلیون تومان، تیبا صندوقدار 177 میلیون تومان، تیبا 2 حدود 183 میلیون تومان، کوییک 194 میلیون تومان، کوییک R میانگین 198 میلیون تومان، نیسان بنزینی 273 میلیون تومان، نیسان دوگانه‌سوز آپشنال 305 میلیون تومان، مزدا تک‌کابین 280 میلیون تومان، دنا پلاس 395 میلیون تومان و دنا پلاس اتوماتیک 515 میلیون تومان است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان متذکر شد: در مورد شاهین قیمت بازار از قیمت کارخانه ارزان‌تر است. این خودرو در شرکت 346 میلیون تومان فروخته می‌شود اما در بازار 340 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. یعنی دیگر کسی برای قرعه‌کشی سایپا به سراغ شاهین نخواهد رفت و این فشار از روی این خودرو برداشته شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: قیمت خودروهای خارجی وابستگی زیادی به قیمت ارز دارد، به دلیل رسیدن نرخ ارز به 30 هزار تومان، قیمت خودروهای خارجی هم بالا است و خریدار زیادی برای این نوع خودروها در بازار نیست. برای خودروهایی که تا یک میلیارد تومان قیمت دارند خریدار وجود دارد اما قیمت که بیشتر از 1 میلیارد تومان می‌شود تعداد خریداران کم است.

قندی همچنین خاطرنشان ساخت: یکی از مشکلات اساسی در بازار خودرو موضوع نقل و انتقال اسناد خودرو است، اختلاف بین نیروی انتظامی و سردفترداران هنوز پابرجا بوده و برای مردم تعیین تکلیف نکرده‌اند. امیدورایم که هرچه زودتر مردم را از سردرگمی و گرفتاری نجات دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز