خبرگزاری کار ایران

سرپرست منطقه آزاد قشم در پاسخ به ایلنا:

به اندازه ۱۰ سال آینده در قشم زمین فروختند/ ماجرای سندهای غیرواقعی رفسنجان در قشم/ برخی از مدیران مانع از ساخت پل خلیج فارس شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۴۹۹

سرپرست منطقه آزاد قشم اظهار داشت: تامین مالی از محل فروش اراضی بدترین شیوه مدیریتی است و به تعبیری در قشم به اندازه 10 سال آینده زمین فروخته شده است و امروز عمده درگیری و پرونده‌های قضایی ما مربوط به فروش زمین در سال‌های گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، افشار فتح اللهی در نشست خبری امروز با اشاره به برنامه‌های منطقه آزاد قشم برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت منطقه آزاد قشم تا افق 1404 و 1408 اظهار داشت: منطقه آزاد قشم تا به امروز هیچ برنامه مطالعاتی و توسعه‌ای نداشته و این برنامه‌ها منطبق بر واقعیت‌ها هستند.

سرپرست منطقه آزاد قشم در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر درآمدزایی از محل فروش اراضی در مناطق آزاد اظهار داشت:‌ تامین مالی از محل فروش اراضی بدترین شیوه مدیریتی است و به تعبیری در قشم به اندازه 10 سال آینده زمین فروخته شده است و امروز عمده درگیری و پرونده‌های قضایی ما مربوط به فروش زمین در سال‌های گذشته است.

وی تاکید کرد: ‌به هیچ عنوان فروش زمین نخواهیم داشت و آن را مساوی با خام فروشی می‌دانیم و برای تامین منابع به دنبال روش‌های جدید از طریق ابزار نوین هستیم و به هیچ وجه زمین نمی‌فروشیم مگر اینکه برای پروژه خاصی باشد.

وی با اشاره به اسناد معروف به رفسنجان گفت: پیش از اینکه قشم منطقه ازاد شود در خانه‌ای در رفسنجان اسناد مالکیت اراضی برای قشم صادر شده است که این اسناد اساسا بیشتر از وسعت منطقه آزاد قشم هستند و ما این اسناد را غیرواقعی می‌دانیم چراکه در این اسناد فقط متراژ آمده و هیچ ابعاد و نقشه‌ای وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال ایلنا که این نقشه‌ها در اختیار چه کسانی هستند گفت: همانطور که گفتم این نقشه‌ها قبل از منطقه آزاد شدن قشم صادر شده‌اند و اکثر آن در اختیار بومی‌ها قرار دارد و کمیته‌ای را برای بررسی این نقشه‌ها و اسناد تشکیل داده‌ایم.

سرپرست منطقه ازاد قشم در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر تعیین تکلیف پروژه پل خلیج فارس اظهار داشت: سیاست ما این است که پروژه پل خیج فارس در این دولت ساخته شود و ردیف بودجه‌ای برای آن در بودجه 1401 دیده شده است.

وی ادامه داد: برای ساخت پل خلیج فارس به 300 میلیون یورو بودجه و اعتبارات نیاز داریم و این یک پروژه ملی در سطح کشور محسوب می‌شود از این رو بودجه‌ای دولتی برای آن در نظر گرفته شده است.

فتح‌اللهی افزود: تا به امروز که بیش از یک دهه از کلنگ‌زنی پل خلیج فارس می‌گذرد برای این پروژه 200میلیارد تومان هزینه شده اما فقط چند پایه خشکی ساخته شده است که از مهمترین عوامل عدم پیشرفت فیزیکی این پروژه در طول یک دهه گذشته اختلافات مدیریتی بوده است چرا که برخی از مدیران اعتقادی به ساخت این پل نداشتند.

وی تاکید کرد: پل خلیج فارس می‌تواند نقش تعیین کننده در منطقه داشته باشد و ساخت این پروژه خواست مردم منطقه آزاد قشم است.

 

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز