خبرگزاری کار ایران

امکان حل بسیاری از مشکلات بخش آب کشور با اجرای صحیح اسناد بالادستی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۷۹۹

معاون آب و آبفای وزیر نیرو با اشاره به ضرورت تحلیل تهدیدها و فرصت‌های موجود، گفت: خوشبختانه اسناد بالادستی خوبی وجود دارند که اگر به خوبی اجرا شده و مورد توجه قرار گیرند، بسیاری از مشکلات در بخش آب مرتفع خواهد شد.

به‌ گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "محمد جوانبخت" در پنجاه و ششمین گردهمایی مدیران ارشد آب کشور که با حضور معاونان، روسای حوضه‌های آبریز، تعدادی از مدیران کل ستادی و مدیران عامل شرکت‌های تابعه برگزار شد، ضمن اشاره به وجود ساختارهای سیاست‌گذاری، نظارتی، اجرایی و نیروی انسانی متخصص در بخش آب، مهم‌ترین ضعف موجود را فقدان اقتدار برای حل و فصل مشکلات توصیف کرد و افزود: واقعیت این است که انباشت مشکلات این اقتدار را خدشه‌دار کرده است.

وی همچنین از ضعف قوانین در صیانت از منابع آبی، قوانین بازدارنده، بی توجهی به ارزش واقعی آب و نبود بانک جامع اطلاعاتی به عنوان مهم‌ترین چالش‌های این بخش یاد کرد.

وی ضمن تاکید بر اجرای دستورالعمل‌ها، بازنگری قراردادهای اکیپ‌های گشت و بازرسی، ساماندهی رودخانه‌ها، کم آبی و تغییرات اقلیمی به طرح‌های ویژه عمرانی هم پرداخت و از شناسایی این طرح‌ها با جلسات متعدد خبر داد.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو، یکی از وظایف مدیران عامل آب منطقه‌ای استان‌ها را ایجاد ساز و کار مناسب مدیریتی و راهبری ویژه این پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: این پروژه‌ها بایستی تا سه سال آینده به اتمام برسند‌ و برخی هم در مراحل پایان عملیات اجرایی قرار گیرند.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه انسانی خاطرنشان کرد: بخش آب کشور دارای سرمایه نیروی انسانی توانمندی در سطح کشور است که باید رفتار مدیران به گونه‌ای باشد تا انگیزه‌های آنان را برای کار و تلاش افزایش دهد.

شایان ذکر است، در این جلسه پس از ارایه گزارش‌های مختلف توسط معاونان و مدیران ستادی، مدیران عامل شرکت کننده در گردهمایی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز