خبرگزاری کار ایران

بنادر آستارا در ایران و آستارا خان در روسیه، خواهرخوانده شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۲۵۹

قرارداد خواهرخواندگی بنادر آستارای گیلان و آستراخان روسیه امضاء شد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا آبایی؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان در مراسم امضای قرارداد خواهرخواندگی بنادر آستارای گیلان و آستراخان که به صورت وبینار برگزار شد، گفت: بیش از ۶۰ درصد تجارت دریایی ایران در حوزه دریای خزر با کشور روسیه است، از اینرو توسعه روابط دریایی با توجه به قوانین سازمان جهانی دریانوردی و اعلام خواهرخواندگی بین بنادر ایران و روسیه در راستای افزایش تجارت دو کشور ضروری است.

وی با اشاره آمادگی بنادر گیلان برای جذب سرمایه گذاران، تصریح کرد: آماده پذیرش سرمایه گذاران با هدف افزایش حمل و نقل دریایی در بنادر گیلان هستیم.

مهدی آکوچکیان؛ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان گفت: با قرارداد خواهرخواندگی، شاهد افزایش مبادله کالا و ترانزیت بین دو بندر آستارای گیلان و آستراخان خواهیم بود.

وی افزود: با افزایش تجارت، کریدور بین الملل شمال- جنوب با سرعت بیشتری عملیاتی می شود و همچنین شاهد صادرات کالاهای ایرانی و ترانزیت کالا از هند به روسیه و اروپا و از اروپا به شرق از طریق ایران خواهیم بود.

دِنیس آفاناسیِف؛ وزیر صنعت، حمل و نقل و منابع طبیعی استان آستراخان نیز در این مراسم گفت: ارتباطات نزدیک بین دو بندر و منافع مشترک از جمله خدمات بندری آستراخان و آستارا، دو کشور را به هم نزدیک می کند.

وی با بیان اینکه شاهد رشد با ثبات مبادلات بین ایران و آستراخان هستیم، افزود: سال گذشته سه میلیون و ۳۰ تن مبادله کالا بین آستراخان و ایران ثبت شده که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وزیر صنعت، حمل و نقل و منابع طبیعی استان آستراخان با بیان اینکه همکاری و ارتباطات نزدیک بنادر ایران و روسیه در دریای خزر و آستراخان اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل شاهد امضای خواهر خواندگی بین بندر آستارای ایران و بندر دریایی آستراخان هستیم، تصریح کرد: ما آماده همه گونه همکاری با ایران برای افزایش مبادله کالا بین دو طرف هستیم و از ایران انتظار داریم که برای انتقال کالا از آستراخان به گیلان مساعدت کند.

همچنین خسرو سرایی؛ مدیر کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: هر دو بندر شاخصه های منحصر به فردی برای توسعه اقتصادی و توسعه ترانزیت دارند و اطمینان دارم با تقویت بخش خصوصی در دو بندر، اقتصاد ایران و روسیه روند مثبت تری را طی کند.

گفتنی است، مراسم امضای قرارداد خواهرخواندگی بنادر آستارای گیلان و آستراخان روسیه طی مراسمی به صورت وبینار و با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، سرکنسول ایران در آستاراخان، رئیس اداره تواقفنامه های بین المللی سازمان بنادر، وزیر صنعت و منابع طبیعی، رئیس آژانس روابط بین الملل استان آستاراخان و مدیر شرکت سهامی بندر دریایی آستاراخان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز