خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در روسیه:

بخش زیادی از اقتصاد ایران و روسیه می‌تواند به یکدیگر پیوند بخورد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۱۷۶

سفیر ایران در روسیه اظهار کرد: مرز دریایی و آبی یکی از مزیت‌های مهم در روابط ایران و روسیه است.

به گزارش ایلنا، کاظم جلالی سه‌شنبه‌شب در جریان دیدار حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، با روسای نمایندگی ایران در روسیه و تعدادی دیگر از مقامات ایران در این کشور تاکید کرد: ایران باید نگاه جامعی به روسیه داشته باشد.

این دیپلمات ارشد با بیان این که شناخت ما از روسیه کم است و ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که از آن می‌توان برای گسترش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف استفاده کرد، افزود: متاسفانه به دلایل مختلف از جمله کمبود امکانات تاکنون از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده است.

او با اشاره به ظرفیت‌های موجود بین ایران و روسیه در حوزه اقتصادی نیز افزود: در این زمینه کار برای انجام‌دادن زیاد است و  بخش زیادی از اقتصاد ایران و روسیه می‌تواند به یکدیگر پیوند بخورد.

جلالی همچنین با بیان این که پیش‌نویس استراتژی تفاهمنامه بین دو کشور ایران و روسیه از طرف سفارت ایران در مسکو تدوین شده و این پیش‌نویس در تهران در حال بررسی است، به مزیت‌های آبی و دریایی بین ایران و روسیه برای گسترش روابط اشاره کرد و گفت: در کنار این موضوع ما باید ظرفیت‌های خود را در حوزه بنادر و کشتی‌رانی نیز گسترش دهیم؛ چرا که این موضوع می‌تواند به گسترش روابط اقتصادی دو کشور کمک زیادی کند.

او همچنین با اشاره به اهمیت تکمیل راه آهن رشت - آستارا در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: در داخل کشور نیز روابط ایران و روسیه باید مدیریت واحدی داشته باشد.

جلالی ابراز امیدواری کرد سفر اخیر وزیر امور خارجه به روسیه جهش جدیدی را در روابط دو کشور ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز