خبرگزاری کار ایران

مخالف وزیر پیشنهادی نیرو اظهار داشت:

به مردم قول عدم قطعی برق را ندهید/ افرادی با فشار بر وزیر پیشنهادی نیرو به دنبال باندبازی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۴۲۲

نماینده مردم اصفهان با انتقاد از قول وزیر پیشنهادی به مردم برای عدم قطعی برق افزود: ما به 30 هزار مگاوات برق نیاز داریم که قطعی برق اتفاق نیفتد اما در حال حاضر تامین آن برای کشور امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرحسین بانکی‌پور از مخالفان وزیر نیرو با بیان اینکه من در سه حوزه نسبت به وزیر پیشنهادی نقد دارم اظهار کرد: این سه حوزه شامل کارنامه اجرایی در وزارت صنایع، برنامه‌ها و موضوعات مطرح شده درباره آب است.

وی ادامه داد: برخی از افراد درباره عملکرد وزیر پیشنهادی نیرو مطالبی را مطرح کردند که در جلساتی که با وی داشتند درباره آنها صحبت کردم که در مواردی قانع و در مواردی دیگر توضیحات قابل پذیرش نبود.

بانکی‌پور یکی از این موارد را عزل بی‌مورد مدیران کارآمد عنوان کرد و افزود:‌ همچنین بی‌تدبیری در مدیریت مانند قطع صادرات فولاد برای کنترل بازار، باندبازی‌ها که به ایشان نسبت داده می‌شود، سوء استفاده از جایگاه از دیگر مواردی هستند که در کارنامه ایشان در وزارت صنایع دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: گفته می‌شود افراد معلوم الحالی وجود دارد که با فشار بر وزیر پیشنهادی نیرو به دنبال باندبازی هستند که این خود فسادزا است.

بانکی‌پور با اشاره به موضوعات مطرح شده رسانه‌ها درباره سوء استفاده از جایگاه وزیر پیشنهادی اظهار کرد: به من ثابت می‌شود که مدیر فسادستیز با مدیری که فاسد نیست با یکدیگر متفاوت هستند هر چند آقای محرابیان مدیر فاسدی نباشند این موضوع کافی نیست و اصل دولت آقای رییسی بر فسادستیزی مدیران است.

وی ادامه داد: از وزیر پشنهادی نیرو انتظار داریم که لابی‌گری و رفیق‌بازی را به هیچ عنوان نپذیرد چرا که همه اینها مقدمه ایجاد فساد است.

بانکی‌پور درباره نقد دیگر خود در حوزه برنامه‌های پیشنهادی محرابیان گفت: در برنامه‌های پیشنهادی اشکالاتی مطرح است که باید اصلاح یا در مورد آنها توضیح داده شود از جمله آن مدیریت مصرف تقاضای برق، عدم اشاره به برنامه‌های زیست محیطی، بی‌توجهی به ذینفعان حوزه تولید برق و اصلاحات ساختاری، نسبت دادن مشکلات به خشکسالی و کم‌توجهی به اصل 44 است.

وی با انتقاد از قول وزیر پیشنهادی به مردم برای عدم قطعی برق افزود: ما به 30 هزار مگاوات برق نیاز داریم که قطعی برق اتفاق نیفتد اما در حال حاضر تامین آن برای کشور امکان‌پذیر نیست.

بانکی‌پور توضیح داد: آقای محرابیان می‌گوید که 20 هزار مگاوات از طریق نیروگاه‌های حرارتی و 10 هزار مگاوات از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین می‌کند در حالی که فقط برای نیروی حرارتی نیازمند 20 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است که هیچ منابعی برای تامین آن مشخص نشده است.

وی با اشاره به مصرف بالای آب در بخش کشاورزی اظهار کرد: کشاورزی حدود 90 درصد آب کشور را مصرف می‌کند اما وزیر نیرو به عنوان متولی اصلی آب راهکاری را برای ارتباط و هماهنگی با وزارت جهاد در این حوزه در برنامه‌های خود ارایه نکرده است.

نماینده مردم اصفهان از وزیر پیشنهادی نیرو خواست در حکمرانی آب دقت بیشتری کند و روندی را اتخاذ کند که برای آب مردم مقابل یکدیگر یا مقابل مسئولین قرار نگیرند.

بانکی‌پور همچنین از وزیر پیشنهادی خواست راهکارهایی را برای توزیع عادلانه آب در نظر بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز