خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت برق تهران:

اجازه نمی‌دهیم که پیک مصرف برق از ۴۵۰۰ مگاوات بالاتر برود / ادارات دولتی موظف به کاهش ۱۰ درصدی برق در تابستان شدند

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۴۱۵

مدیرعامل شرکت برق تهران گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد شبکه برق تهران قدیمی بوده که سالانه برنامه نوسازی آنها را در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ حسین صبوری در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های شاخص‌توزیع برق تهران بزرگ گفت: این شرکت ۴.۵ میلیون مشترک دارد که سالانه ۱۵۰ هزار مشترک نیز به آن اضافه می‌شود و هر سال برای تامین برق پایدار متقاضیان تلاش و تدابیر ویژه‌ای به کار می‌بندیم.

وی افزود: در سال جاری تلاش کردیم هشت پروژه مهم با اعتبار بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان را افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم که از جمله آنها افتتاح سامانه خدمات غیرحضوری ۱۵۲۱ در شرق و غرب تهران در راستای تحقق دولت الکترونیک است. با بهره‌برداری از این سامانه از تردد ۴۰۰ هزار مشترک کاسته شده و به روند ترافیک و ارتقای مسائل زیست محیطی کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت برق تهران بزرگ اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰ درصد شبکه برق تهران قدیمی بوده که سالانه برنامه نوسازی آنها را در دستور کار داریم. همچنین برای ارائه خدمات افزایش و دقت در ارائه هوشمندسازی و اتوماسیون نیز برنامه‌هایی در دستور کار داریم.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف یکی‌از نیازهای اصلی کشور است اظهار داشت: با انجام آن جلوی سرمایه‌گذاری تامین برق ۳۰۰ ساعت در تابستان گرفته می‌شود.

صبوری گفت: پیک مصرف شهر تهران ۴۷۰۰ مگاوات نسبت به سال ۹۵ افزایش یافته که رشد ۵ درصدی را نشان می‌دهد و پیش بینی می‌شود که در سال آینده نزدیک ۵ هزار مگاوات برسد.

وی بااشاره به اینکه ما با اجرایی شدن پروژه هوشمندسازی متعهد شدیم که با برنامه‌هایی که در دست اجرا داریم نگذاریم که پیک مصرف برق به بالاتر از ۴۵۰۰ مگاوات برسد اظهار داشت: در شهر تهران ۲۵ درصد برق مصرف دولتی دارند بنابراین باید برنامه‌ای تدوین شود که دستگاه‌های دولتی که نماد فرهنگ‌سازی کشور هستند صرفه‌جویی کنند در این رابطه هیات وزیران ۲۰ درصد مصرف ادارت دولتی از انرژی خورشیدی را در دستور کار قرار داده و قرار بر این است که دستگاه‌های دولتی ۱۰ درصد در تابستان مصرف برق خود را کاهش دهند.

وی بیان کرد: طی چهار سال گذشته اوج مصرف برق از شب به روز رسیده است و در شهر تهران ۵۰ درصد مصرف ۲۵ درصدی دولتی‌ها مربوط به وسایل سرمایشی است.

وی ادامه داد: در شهر تهران با ویژگی‌های خاص ۵۰ مرکز حیاتی داریم که سالانه هزار همایش برگزار می‌کنند و برق زیرساخت اصلی آنها است بنابراین اهمیت دارد که با توجه به مشکلات شهر تهران علیرغم محدودیت منابع و عدم وجود فضای کار مدیریت شهری با ما همکاری کند تا پروژه‌هایی را که نیاز داریم تکمیل کنیم.

صبوری گفت: شرکت توزیع برق تهران یکی از بزرگترین شرکت‌ها در خاورمیانه و بزرگترین در کل کشور است که ۱۵ درصد برق کشور و ۱۰ درصد فروش برق از این شرکت است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز