خبرگزاری کار ایران

بهره‌برداری ۲۵ مگاوات از بزرگترین تونل‌ بادی جهان در مرز مشترک ایران و افغانستان؛ تا پایان امسال

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۵۵۸

معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا با اشاره به آغاز پروژه‌ توسعه و احداث یکی از بزرگ‌ترین تونل‌های بادی جهان در مرز مشترک ایران و افغانستان گفت: 25 مگاوات از این پروژه تا پایان سال 1399 بهره‌برداری و 25 مگاوات دیگر در ابتدای سال 1400 به شبکه متصل خواهد شد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "محمد ساتکین" افزود: احداث و بهره‌برداری از این نیروگاه 50 مگاواتی منجر به ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌ای از قبیل جاده‌کشی، ایجاد خط فشار قوی، احداث پست، مخابرات و اینترنت شده است.

وی با اشاره به استقبال سایر سرمایه‌گذاران برای احداث پروژه‌های جدید بادی در این منطقه، افزود: علاوه بر این پروژه، یک پروژه 50 مگاواتی دیگر نیز با استفاده از توربین‌های 4.2 مگاواتی در حال توسعه است که بخشی از آن تا پایان سال جاری و بخشی دیگر در ابتدای سال 1400 اجرا خواهد شد.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه یکی از پرپتانسیل‌ترین و قوی‌ترین مناطق بادخیز جهان در مرز ایران و افغانستان با ظرفیت 30 هزار مگاوات شناسایی شده است، اظهار کرد: حدود 25 هزار مگاوات از ظرفیت این منطقه بادخیز بزرگ در خاک افغانستان و نزدیک به 5000 مگاوات از آن در خاک ایران قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز