خبرگزاری کار ایران

فرماندار خواف به ایلنا خبر داد:

احیای جاده ریلی ابریشم با افتتاح راه‌آهن خواف- هرات

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۷۹۵

فرماندار خواف گفت: با حضور مقامات بلند پایه دو کشور ایران و افغانستان به صورت رسمی راه آهن بین‌المللی خواف-هرات فردا افتتاح می شود.

حسین سنجرانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه روز پنجشنبه ۲۰ آذرماه ۹۹ راه آهن بین المللی خواف-هرات افتتاح و جاده تاریخی ابریشم این بار توسط ریل های راه آهن احیا خواهد شد، اظهار داشت: این طرح بین المللی است و باید سعی شود مراسم افتتاح آن به نحو شایسته ای برگزار شود.

وی در خصوص سفر اخیرش به افغانستان گفت: در دیدار با مقامات افغانستانی به این نتیجه رسیدیم که با توجه به استقبال تجار و گردشگران دو کشور باید تلاش شود تا برای افتتاح رسمی آن در روز ۲۰ آذر تلاش جدی صورت بگیرد.

فرماندار خواف افزود: از تمامی ظرفیت شهرستان برای برای برقراری امکانات خصوصا ارتباطات مخابراتی برای روز مراسم افتتاحیه استفاده خواهیم کرد و همچنین تمامی دستگاه های اجرایی به صورت همه جانبه در برگزاری باشکوه این مراسم بین المللی تلاش خواهند کرد.

شهرستان خواف در ۲۶۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع بوده و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد. با آغار به کار این خط ریلی، افغانستان از طریق بندر چابهار به آب‌های آزاد راه پیدا کرده و همچنین صادرات کالاهای ایرانی به افغانستان وارد فصل جدیدی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز