خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان مطرح کرد؛

چتر حمایت دولت در قالب صندوق بیمه اجتماعی، برای بازماندگان نظام بیمه‌ای تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۱۵۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: هزینه بالای برخی بیمه‌های مطرح کشور زنگ خطری برای بازماندگان گروه‌های کثیری از جامعه غیر مزدبگیر و نظام رفاهی کشور است.

به گزارش ایلنا، سعید مازندرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را یکی از دستاوردهای کشور به منظور حمایت از اقشار ضعیف و فعالین بخش کشاورزی و روستایی نام برد و گفت: با توجه به آنکه اغلب بیمه شده‌های کشور تحت نظر سازمان‌ها و نهادها قرار دارند و از طرف دیگر افزایش حق بیمه سازمان تامین اجتماعی موجب شد که بخش بزرگی از جامعه کارگری به دلیل عدم توان در پرداخت حق بیمه نتوانند پوشش بیمه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: به دلیل پایین بودن سطح درآمد روستاییان و کشاورزان این مسئله در روستاها بیشتر مشهود است. خوشبختانه در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فعالین روستایی با استفاده از یارانه‌ای که دولت در آن پرداخت می‌کند، میتوانند با کمترین آورده تحت پوشش بیمه قرار گیرند و آینده خود را تضمین کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به عمر کم صندوق گفت: در حال حاضر 57 هزار بیمه شده فعال و 2 هزار و 481 مستمری بگیر و بازنشسته صندوق بیمه اجتماعی در استان وجود دارد که برخی از آنها ازکارافتاده، بازنشسته و برخی دیگر فوت کرده‌اند و خانوادشان از مزایای بیمه استفاده می‌کنند. این درحالی است که شاید عمر واریز بیمه اغلب آنها به 3 سال هم نرسد، درنظر بگیرید که اگر این عزیزان تحت پوشش بیمه‌ای قرار نداشتند آینده آنها چه میشد.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چتر حمایتی است که توسط دولت برای روستاییان و کشاورزان و عشایر ایجاد شده است، گفت: بسیاری از فعالین اقتصادی روستاها که از تسهیلات ارزان قیمت روستایی و وام استفاده میکنند متعهد به ایجاد شغل هستند، در نتیجه موظف به بیمه نیروهای خود هستند از طرف دیگر به دلیل هزینه بالای بیمه سازمان تامین اجتماعی اکثر آنها از این موضوع گریزان‌اند، اما خوشبختانه با هماهنگی و حمایتهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری افراد می‌توانند نیروهای روستایی خود را تحت پوشش بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دهند. که در نتیجه این امر شاهد رشد 7 تا 8 هزار نفری در تعداد بیمه شده‌های استان درسال 99 بودیم.

مازندرانی تصریح کرد: این مسئله محرکی برای جمایت از نیروی کار روستایی است تا درصورت از کار افتادگی و سالمندی مورد حمایت قرار گیرند تا از وابستگی آنها به نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی جلوگیری شده و شان و منزلت روستاییان و کشاورزان که در طول سالیان سال برای کشور مولد و تولید کننده هستند حفظ گردد.

وی طرح همسان سازی و افزایش 52 درصدی مستمری مستمری بگیران صندوق را موثر در اعتماد سازی و تبلیغ بسیار خوب برای صندوق دانست و گفت: این مورد اشتیاق افراد را برای استفاده از بیمه بیشتر کرده و ما شاهد رشد بیمه شدگان استان هستیم. در سطح استان سعی کردیم تا از ظرفیتهای فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و حتی مذهبی استان برای پوشش بیمه ای افراد استفاده کنیم و استفاده از دهیاران و روستاییان به عنوان کارگزار موجب شده است که علاوه بر استفاده از ارتباطات آنها از آشنایی آنها به فرهنگ بومی نیز استفده کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان افزود: زمانی تامین آینده روستاییان براساس املاک و زمین‌هایی بود که می‌توانستند خریداری و حفظ کنند، اما امروزه باتوجه به خرد شدن زمین‌ها، تغییرات بسیاری از مشاغل و تغییر فضای روستاها دیدگاه روستاییان به بیمه تغییر یافته است.

وی درپایان با بیان اینکه یکی از دلایل عدم توجه به بیمه مشکلات اقتصادی روستاییان است، گفت: حق بیمه کم صندوق بیمه اجتماعی موجب شده است که بخشی از دغدغه های مالی روستاییان حل شود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز