خبرگزاری کار ایران

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان؛

پروژه‌های فولاد مبارکه می‌تواند بخش عمده‌ای از آلودگی‌های اصفهان را مدیریت کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۸۵۰

امروزه جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار، رعایت ملاحظات زیست محیطی به‌عنوان یک الزام در کشور مطرح است. فولاد مبارکه در این راستا از ابتدای راه‌اندازی موضوع محیط ‌زیست را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده، به گونه‌ای که به موازات تولید فولاد در این شرکت، سه مولفه آب، خاک و هوا همواره مورد توجه این شرکت بوده است.

با توجه به افزایش آلایندگی هوا در روزهای اخیر در اصفهان حمیرا صفی قلی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در پاسخ به سوالی که شرکت فولاد مبارکه تا چه میزان توانسته در پروژه‌های زیست محیطی خود موفق عمل کند و این پروژه ها آیا می‌تواند تاثیر مثبتی بر محیط زیست منطقه داشته باشد، گفت: این سوال کلی است، اگر بخواهیم به صورت مجزا بررسی کنیم، شرکت فولاد مبارکه در پروژه‌های تعریف شده در کاهش مصرف آب و همچنین استفاده مجدد از پساب و فاضلاب شهرهای زرین شهر و مبارکه و در پیشبرد اهداف زیست محیطی شهرستان و استان بسیار خوب عمل کرده است به نحوی که این موضوع کمک شایانی به عدم تخلیه پساب و فاضلاب در رودخانه داشته است .

وی در خصوص عملکرد شرکت فولاد مبارکه در حوزه مدیریت پسماند عنوان کرد: در بخش های مدیریت پسماندهای عادی و صنعتی و ویژه بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده اقدامات مناسب صورت پذیرفته و همچنان در حال انجام است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در مورد عملکرد شرکت فولاد مبارکه در حوزه آلودگی هوا گفت: در حوزه آلودگی هوا پروژه‌های متعدد و متنوعی در اکثر بخش هایی که دارای مشکلات زیست محیطی است، تعریف و نسبت به ارائه برنامه زمان بندی به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبارکه اقدام کرده‌اند که بخشی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری و بخش دیگر در حال اجرا و قسمت دیگر در حال رایزنی و انعقاد قرارداد با پیمانکاران خارجی است، بدیهی است در صورت اجرای کلیه پروژه های تعریف شده و به بهره برداری رسیدن آن‌ها می تواند بخش عمده ای از آلودگی ها مدیریت گردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز