خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه شرکت آب و فاضلاب اصفهان:

برای تسریع در اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب اصفهان نیازمند مشارکت بخش خصوصی هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۸۸۳

درچندسال گذشته اجرای پروژه‌های بخش آب و فاضلاب استان اصفهان با مشارکت بخش خصوصی صورت گرفته است، ولی نیاز است تا برای ادامه دیگر پروژه‌ها، بخش خصوصی دراین زمینه فعال‌تر وارد عرصه کار شود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: طی چندسال گذشته اجرای پروژه‌های بخش آب و فاضلاب در سطح استان اصفهان بعضاً با مشارکت بخش خصوصی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، بیشه افزود: فعالان بخش خصوصی در روشهای گوناگون سرمایه گذاری با شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان همکاری داشته‌اند بعنوان مثال اجرای شبکه فاضلاب شهرهای زرین شهر، سده لنجان، ورنامخواست، چمگردان، زاینده رود، مبارکه و کرکوند از طریق انعقاد قرارداد بیع متقابل با مجتمع فولاد مبارکه اصفهان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این عملیات بالغ بر ۴۴۰ کیلومتر است که مقرر گردیده اجرای تأسیسات فاضلاب در شهرهای خوانسار، گلپایگان، فریدونشهر، داران، بوئین و چادگان نیز با مشارکت بخش خصوصی در قالب قرارداد بیع متقابل انجام می‌شود.

وی به سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداثتأسیسات آب شیرین کن به روش BOO پرداخت و بیان داشت: مقرر شد در شهرهای مهاباد، اردستان، فرخی و انارک با سرمایه گذاری بخش خصوصی تأسیسات آب شیرین کن در این شهر‌ها احداثشود.

بیشه به احداثتصفیه خانه و شبکه فاضلاب در شهر تیران اشاره و اعلام کرد: هماهنگی‌های لازم پیرامون انعقاد قرارداد بیع متقابل میان سرمایه گذاران بخش خصوصی و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در دستور کار قرار گرفت.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به همکاری نیروگاه اسلام آباد اصفهان در قالب قرارداد بیع متقابل به منظور اجرای تأسیسات فاضلاب در ازای تخصیص پساب حاصله پرداخت و گفت: انعقاد قرارداد بیع متقابل با سرمایه گذاری بیش از ۲۶۶ هزار میلیارد ریال تأسیسات فاضلاب شهرهای اصغر آباد، کوشک، درچه، ابریشم، فلاورجان، کلیشاد و سودرجان، بهاران، پیربکران و بخشی از اصفهان با نیروگاه اسلام آباد اصفهان در دست اقدام قراردارد و در صورت انعقاد قرارداد احداثشبکه فاضلاب در این شهر‌ها اجرایی می‌شود.

وی اعلام کرد: باتوجه به محدودیت منابع مالی دولتی و زمانبر شدن اجرای پروژه‌ها از طریق تخصیص منابع دولتی بنابراین اجرای پروژه‌های بخش آب و فاضلاب در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مشارکت بخش خصوصی صورت می‌گیرد زیرا بهره‌مندی از خدمات شرکت آب و فاضلاب در سطح استان بدون سرمایه گذاری بخش خصوصی در بازه زمانی کوتاه مدت امکان پذیر نیست بر این اساس شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان طی چندین سال گذشته در راستای گسترش و ارتقای خدمات به مشترکین اقدام به جذب مشارکت بخش خصوصی نموده که این اقدامات نقش حائز اهمیتی از نظر زیست محیطی بخصوص حوضه آبریز زاینده رود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز