خبرگزاری کار ایران

در راستای حفاظت محیط زیست:

۲۰ هزار بچه ماهی در دریاچه‌های فولاد مبارکه آزاد شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۹۲۵

آزاد سازی ۲۰ هزار بچه ماهی در دریاچه‌های شرکت فولاد مبارکه با تلاش واحدهای محیط زیست و خدمات شهری و انرژی و سیالات و همچنین همکاری و نظارت اداره شیلات استان اصفهان، ‌ اداره دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی شهرستان مبارکه انجام شد.

با حضور رییس اداره شیلات استان، رییس اداره دامپزشکی شهرستان مبارکه؛ نماینده سازمان جهاد کشاورزی شهرستان مبارکه و همچنین مدیران واحدهای محیط زیست و خدمات شهری شرکت فولاد مبارکه، تعداد ۲۰ هزار بچه ماهی که از این تعداد ۸ هزار قطعه ماهی فیتوفاگ، ۲هزار قطعه ماهی بیگ هد، ۵ هزار قطعه ماهی آمور و ۵ هزار قطعه ماهی کپور می‌باشد در دریاچه‌های شرکت فولاد مبارکه آزاد شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علیمی، مدیر واحد مدیریت شهری شرکت فولادمبارکه هدف از انجام این طرح زیست محیطی را کنترل وضعیت جلبکی دریاچه‌ها و همچنین تأکید بر رویکردهای دوستدار محیط زیستی فولاد مبارکه در بزرگ‌ترین مخازن ذخیره آبی منطقه دانست و تصریح کرد: ماهیهای فیتوفاگ و بیگ هد توانائی خوردن جلبک‌های میکروسکوپی و جانداران زیر آب را دارند و این کار از انفجار جلبکی دریاچه جلوگیری می‌کند و در میان مدت PH آب دریاچه را نیز تنظیم می‌نماید.

عباسی، رییس اداره شیلات استان اصفهان نیز طرح آزادسازی ماهی را از روش‌های نوین و دوستدار محیط زیست عنوان کرد و گفت: قبلاً ماهی‌های کپور و آمور در دریاچه وجود داشت که توانایی کنترل جلبک‌های میکروسکوپی و PH آب را نداشت و با رهاسازی ماهیان این امکان ایجاد شد.

این گزارش حاکی است وجود دریاچه‌های لوبیایی شکل مجتمع با ظرفیت ۵/۲ میلیون متر مکعب پتانسیل بسیار مناسبی جهت پرورش آبزیان مختلف را فراهم نموده است که طی سالیان گذشته ماهیان کپور در این دریاچه به زادآوری طبیعی رسیده و در چندین نوبت پس از اخذ مجوزات صید و مصرف از دامپزشکی، اقدام به صید و فروش آن‌ها شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز