خبرگزاری کار ایران

سرپرست پذیرش بورس اوراق بهادار تهران در اتاق بازرگانی اصفهان گفت:

کمتر از ۱۰ درصد تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی کشور از بازار سرمایه انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۲۷

کمتر از ۱۰ درصد نیاز مالی بنگاههای اقتصادی کشور از بازار سرمایه تامین می شود در حالی که اقتصاد ایران ظرفیت ۶ برابر شدن رشد تامین مالی از بازار سرمایه را دارد.

ایلنا: سرپرست پذیرش بورس اوراق بهادار تهران در نشست تخصصی آشنایی با ابزارهای نوین تامین مالی در سالن اجتماعات اتاق اصفهان، با اشاره به اینکه عدم آگاهی مدیران واحدهای اقتصادی از روش‌های تامین مالی بویژه از بازار سرمایه مهم‌ترین چالش پیش رو است، تصریح کرد: آشنا شدن با ابزارهای نوین مالی می‌تواند نیاز بنگاه‌های اقتصادی را برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنااز اصفهان؛ اسماعیل درگاهی سهولت تامین مالی از طریق بورس و انتشار اوراق تامین مالی جدید، افزایش نقدشوندگی سهام و کاهش هزینه سرمایه، برخورداری از مشوق‌های دولتی و بورس، سهولت در تغییر ترکیب سهامداران و انتقال پذیری مالکیت، افزایش اعتبار داخلی و بین المللی، ارزیابی بهتر عملکرد مدیریت شرکت ارتقای سیستم‌های اطلاعات حسابداری و کنترل داخلی شرکت در نتیجه رعایت الزامات بورس از مزایای انتشار سهام در بورس اوراق بهادار تهران برشمرد.

سرپرست پذیرش بورس اوراق بهادار تهران در ادامه تاکید کرد: استان اصفهان را با توجه به صنعتی بودن آن زمینه مناسبی برای پذیرش در بورس دانست و گفت: واحدهای صنعتی می‌توانند حداقل ۱۰ درصد از سهام خود را در بازار دوم با دو سال فعالیت و یک سال سودآوری عرضه کنند.

وی افزود: مطابق ماده ۲۶» قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران «، وظایف و اختیارات بانک مرکزی موضوع ماده(۴) قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت، به سازمان بورس و اوراق بهادار واگذار شد.

وی افزود: در میان انواع صکوک، صکوک اجاره از محبوبیت زیادی برخوردار است. صکوک اجاره اوراق بهاداری است که دارنده آن به صورت مشاع، مالک بخشی از دارایی است که منافع آن بر اساس قرار داد اجاره به مصرف کننده یا بانی واگذار شده است.

وی ادامه داد: در صکوک اجاره حق استفاده از منافع یک دارایی یا مجموعه‌ای از دارایی‌ها، در قبال اجاره‌ب‌ها از مالک به شخص دیگری منتقل می‌شود. مدت قرارداد اجاره مشخص است و می‌توان اجاره بها را در ابتدای دوره، انتهای دوره، با سررسیدهای ماهانه، فصلی یا سالانه پرداخت کرد.

رییس کمیسیون تامین مالی و سرمایه گذاری اتاق اصفهان در این همایش گفت: عمده منبع تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی در ایران بانک‌ها هستند و یکی از مشکلات این روش افزایش نقدینگی در کشور است.

«مصطفی متین راد» استفاده از سایر ابزارهای مالی را به فعالان اقتصادی پیشنهاد کرد و گفت: تامین مالی از طریق بازار سرمایه امروزه برای بنگاه‌های اقتصادی آسان‌تر و کم هزینه از سایر روش‌هاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز