خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در کشور؛

سند آمایش بخش حمل و نقل در استان اصفهان تدوین شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۳۸۸

در راستای برنامه‌ریزی بلندمدت به رشد ترافیک و توسعه شبکه راهی در دهه‌های آینده، سند آمایش بخش حمل و نقل برای نخستین بار در کشور توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تهیه و تدوین شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در همایش دوره آموزشی حفاظت اسناد حراستهای راه و شهرسازی کشور که به میزبانی استان اصفهان به مدت ۲ روز برگزاری شد، استان اصفهان را مرکز تلاقی کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب کشور دانست و گفت: این استان با قرارگیری در مرکز کشور و همجواری با ۹ استان دارای ۱۰۷ هزار کیلومتر وسعت شامل ۲۴ شهرستان و ۱۰۷ شهر است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمود محمودزاده با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد جمعیت اصفهان در حاشیه زاینده‌رود مستقر می‌باشند نقش اکولوژیکی زاینده‌رود را مهم و حیاتی عنوان کرد.

وی راه و شهرسازی را محوری‌ترین دستگاه اجرایی در استان خواند و اظهار داشت: به لحاظ گستردگی بخشهای این اداره کل رویکردهای نوین برای عملیاتی کردن پروژه‌ها در دست اقدام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به اقدامات مهم بخش راه اشاره کرد و ادامه داد: ظرف ۲ سال گذشته بیش از ۳۸۰ کیلومتر راه در استان اصفهان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است که ۲۹۵ کیلومتر آن در تیرماه جاری با حضور مقام عالی وزارت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محمودزاده تهیه سند آمایش بخش حمل و نقل را از اقدامات ویژه این اداره کل دانست و تصریح کرد: با توجه به رشد جمعیت و رشد ترافیک و افزایش سفرهای برون شهری و کمبود شبکه راهی اگر برنامه‌ریزی برای توسعه شبکه‌های حمل و نقل ریلی و جاده‌ای صورت نگیرد در آینده با مشکلات ترافیکی در جاده‌ها روبرو خواهیم بود به همین دلیل برای نخستین بار در کشور سند آمایش بخش حمل و نقل در استان اصفهان تهیه و تدوین شد.

وی همچنین از تدوین سند ایمنی راه‌ها در استان اصفهان خبر داد و بیان داشت: این سند نیز برای اولین بار در کشور توسط این اداره کل تدوین شده است که براساس آن نقاط پرحادثه در تمامی شهرستانهای استان شناسایی و طی یک برنامه‌ریزی با کمترین هزینه نسبت به رفع آن اقدام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اقدامات این اداره کل در بخش مسکن گفت: استان اصفهان بعد از تهران با ۲۱۶ هزار واحد، بالا‌ترین آمار ساخت مسکن مهر کشور را به خود اختصاص داده است که در این راستا تاکنون در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۸۵ درصد آن تحویل متقاضیان شده است و مابقی نیز در آینده‌ای نزدیک آماده تحویل است.

وی با بیان اینکه تمامی پروژه‌های مسکن مهر استان در محدوده شهر قرار دارد، افزود: یکی از مزایای پروژه مسکن مهر استان، الحاق نشدن محدوده‌ای و خارج از محدوده نبودن این طرح بزرگ است.

نگارنده معاون مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی نیز در حاشیه این همایش، راه و شهرسازی اصفهان را جزو استانهای موفق در اجرای پروژه‌های بزرگ راه و مسکن دانست و گفت: حفظ نیروی انسانی به عنوان سرمایه ملی در راستای رسیدن به اهداف و چشم‌انداز بلندمدت راه و شهرسازی از اهمیت خاصی برخوردار است.

میرجلیل حفظ و نگهداری از راه‌ها، افزایش سندهای دولتی و پیشرفت کلیه پروژه‌های راه و شهرسازی را حاصل تلاش کار‌شناسان و کلیه نیروی انسانی دانست و ادامه داد: صیانت از نیروی انسانی و حفظ آبروی آنان از تاکیدات مقام عالی وزارت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز