خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار اصفهان صورت گرفت:

پوشش امداد سلامت در مانور مدیریت بحران‎ در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۱۹

مانور مشترک امداد و درمان با حضور سازمان آتش‌نشانی، مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و سایر ارگان‌های امداد‌رسان در اصفهان برگزار شد.

ایلنا: گردهمایی مدیریت بحران استان اصفهان با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استان با هدف معرفی توان امدادی تمام ادارات و ارگان‌های امدادی در سالن ورزشی شرکت مخابرات واقع در خیابان بزرگمهر برگزار شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، در ابتدای مراسم پس از اینکه استاندار اصفهان از رژه تمام ارگان‌های مربوطه سان دیده و گروه‌ها هر کدام در جایگاه مربوطه مستقر شدند، مانور حادثه با همکاری مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی و آتش‌نشانی در سالن اجرا شد.

استاندار اصفهان در این مراسم با اشاره به تاریخچه تشکیل مدیریت بحران، ‌یادآور شد: کشور ما روی کمربند زلزله آلپ - هیمالیا و همچنین روی کمربند خشکی دنیا واقع شده است.

وی با اشاره به شعار انسجام ملی، نگاه پیشگیرانه و مدیریت جامع خطرات، ادامه داد: با توجه به این مسئله، داشتن آمادگی لازم در موقع بحران و بروز حوادثناگهانی ضرورت دارد.

زرگرپور با اشاره به بحران کم آبی که در حال حاضر وجود دارد از مردم استان خواست تا به طور جدی در مصرف آب صرفه جویی نمایند.

وی با تأکید بر اینکه استان اصفهان بعنوان معین استان و شهر تهران در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: در صورت بروز حوادثناگهانی و بلایای طبیعی جمعیتی ده‌ها میلیونی به استان اصفهان و استان‌های معین چشم دوخته و انتظار کمک دارند.

استاندار اصفهان افزود: در همین راستا مدیریت بحران استان باید افق دید ملی داشته و آمادگی لازم را جهت عملکرد موفق و حضور قوی در سطح ملی در صورت نیاز داشته باشد.

وی در پایان بر افزایش آمادگی نیرو‌ها و تمرکز بر اصل پیشگیری تأکید کرد.

گفتنی است، پس از پایان مراسم، مانور آتش‌سوزی و عملیات امداد و درمان با حضور نیروهای آتش‌نشانی و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ و سایر ارگان‌های امدادی، رها‌سازی مصدوم از خودرو و عملیات نجات مصدوم از زیر آوار اجرا شد.

در این مانور ۲۵۰۰ نفر از نمایندگان ۵۰ دستگاه اجرایی عضو مدیریت بحران استان شرکت نمودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز