خبرگزاری کار ایران

در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان؛

سمینار و کارگاه آموزش درمان شکاف لب و کام برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۱۶

سمینار و کارگاه آموزش درمان شکاف لب و کام با همکاری خیریه حضرت امام حسین(ع) و با حضور جمعی از اساتید برجسته داخل و خارج از کشور ۱۷ مهر ماه در مرکز همایش های علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار گردید.

ایلنا: سمینار و کارگاه آموزش درمان شکاف لب و کام با همکاری خیریه حضرت امام حسین(ع) و با حضور جمعی از اساتید داخل و خارج از کشور ۱۷ مهر ماه در مرکز همایش های علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ در این همایش مسئول تیم شکاف لب و کام دانشگاه و رییس این سمینار، هدف از برگزاری این برنامه آموزشی و درمانی جامع را بهبود کیفیت خدمت رسانی به بیماران شکاف لب و کام و آموزش تخصصی و فوق تخصصی این مقوله با استفاده از صاحبنظران داخلی و بین المللی عنوان کرد.

دکترحسین ابدالی یکی از رسالت‌های اصلی تیم شکاف لب و کام دانشگاه را برقراری تعامل با سایر دانشگاه‌های کشور و مراکز علمی جهان جهت آموزش بهتر و ایجاد شبکه منسجم تیمی برشمرد و افزود: امسال نیز در این سمینار از دستیاران سال آخر جراحی پلاستیک دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، ایران و شیراز با هماهنگی اساتید خود در این جلسات علمی شرکت دارند که هریک از این افراد می‌توانند در آینده شروع کننده حرکتی سازنده در اقصی نقاط ایران باشند.

رییس مرکز آموزشی درمانی کودکان حضرت امام حسین(ع) و جراح کودکان، طی سخنانی گفت: از شروع فعالیت تیمی جهت بیماران شکاف از سال ۱۳۸۴ تاکنون پیشرفت‌های زیادی جهت ارتقای کمیت و کیفیت خدمت رسانی به بیماران شکاف لب و کام برداشته شده است.

دکتر معمارزاده این سمینار را جامع‌ترین حرکت علمی در زمینه شکاف لب و کام در کشور عنوان کرد که شامل: سمینار دو روزه، کارگاه آموزش جراحی شکاف ۴ روزه، کارگاه آموزش ارتودنسی سه روزه و دو کارگاه یک روزه در زمینه بیهوشی و همچنین مراقبت‌های پرستاری و تغذیه در بیماران شکاف می‌باشد که علاوه بر تاکید تفکر تیمی باعثارتقا تخصصی گروه‌های درگیر با این بیماری می‌شود.

شایان ذکر است آناتومی جراحی لب، بیماری‌های ژنتیکی همراه با شکاف لب و کام، مراقبت‌های پزشکی نوزادان با شکاف لب و کام، جراحی شکاف لب یکطرفه و دوطرفه، تغذیه، شیردهی و پرستاری، مدیریت تیمی درمان کام، مداخله زود هنگام گفتار در کودکان شکاف کام و جراحی پیوند استخوان در شکاف آلوئل از جمله عناوین سخنرانی در این سمینار بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز