خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان اردبیل خبر داد:

صادرات 180 هزارتن کالا از پایانه مرزی بیله سوار

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۰۴۳

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از 180 هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است.

به گزارش ایلنا، کلیم الله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار از صادرات 180 هزارتن کالا از این پایانه خبر داد و گفت: این میزان کالا توسط 7 هزار و 944 دستگاه کامیون در 8 ماه گذشته از مرز بیله سوار صادر شده که از این تعداد بیش از 174 هزار تن کالا توسط 7 هزار و 641 دستگاه کامیون ایرانی و 5 هزار و 400 تن کالا توسط 257 دستگاه کامیون گرجی و حدود هزارتن توسط کامیون سایر ملیت ها از مرز خارج شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه صادرات کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 39 درصد کاهش یافته است، افزود: محصولات کشاورزی، کاشی، شیشه، نمک، سنگ ساختمانی، پسته، نئوپان، خرما و پلی‌اتیلن را عمده کالاهای صادر شده ایرانی عنوان کرد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل صادرات این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز را خاطرنشان کرد و گفت: در مدت یاد شده 124 هزارتن کالا توسط 5 هزار و 358 دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

دبیر کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل افزایش 18 درصدی ترانزیت خروجی را یادآور شد و تصریح کرد: آب معدنی، برنج، گچ، سنگ‌های ساختمانی، سیمان،ام دی اف، نئوپان، سیمان، نمک، پروفیل، هیدروکربن ، انواع البسه و بیسکویت عمده ترین کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند.

وثوقی از کاهش 100درصدی تردد مسافر بخاطر شیوع ویروس کرونا از پایانه مرزی بیله سوار در مدت یاد شده خبر داد و گفت: عملیات گندزدایی و ضدعفونی مرتب سالن های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا تا عادی شدن شرایط با قوت درحال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز