خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی

مقایسه کارکنان دولتی آذربایجان شرقی با استان های دیگر به لحاظ برخورداری از امکانات دولتی نادرست است

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۹۵۷

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی، مقایسه تعداد کارکنان دولتی آذربایجان شرقی با استان های دیگر به لحاظ برخورداری از اعتبارات هزینه ای و امکانات دولتی را نادرست خواند و اظهار داشت: شاخص های جمعیتی، وسعت و تعداد شهرستان های تابعه از جمله این شاخص ها است که شرایط هر استان با استان دیگر متفاوت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، داود بهبودی  در جلسه بررسی بودجه آذربایجان شرقی برای سال ۱۴۰۰ استان گفت: اعتبارات عمرانی استان امسال ۶۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم با رشد ۱۹ درصدی حدود  ۷۰۰ میلیارد تومان برای درج در لایحه سال آتی پیشنهاد شده است.

وی از از رشد ۱۹ درصدی اعتبارات عمرانی پیشنهادی برای سال آینده این استان خبر داد. و افزود: اعتبارات هزینه‌ های جاری ادارات دولتی آذربایجان شرقی برای ۲۳ دستگاه امسال ۵۷۸ میلیارد تومان بود که برای سال ۱۴۰۰ با ۶۰ درصد افزایش به منظور افزایش حقوق کارکنان و موارد دیگر ۹۰۲.۵ میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

وی اظهار کرد: آذربایجان شرقی تعداد ۷۰ هزار نفر کارمند دولتی دارد که حقوق ماهانه آنها توسط این مجموعه پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی، مقایسه تعداد کارکنان دولتی آذربایجان شرقی با استان های دیگر به لحاظ برخورداری از اعتبارات هزینه ای و امکانات دولتی را نادرست خواند و اظهار داشت: شاخص‌های جمعیتی، وسعت و تعداد شهرستان های تابعه از جمله این شاخص ها است که هر شرایط استان با استانی دیگر متفاوت است که بر همین اساس تعداد کارکنان دولت در آذربایجان شرقی به مراتب پایین تر از استان هایی مثل اصفهان، خوزستان، تهران، خراسان رضوی و فارس خواهد بود.  

وی تغییر رویکردها و سیاست های جذب نیرو در دستگاه های دولتی را از جمله دلایل کاهش کارمندان دانست و ادامه داد: طی سال های اخیر محدودیت های سنگینی در حوزه جذب نیرو و جابجایی کارکنان دولتی اعمال شده است که استخدام یک نیرو به جای سه کارمند بازنشسته، از جمله این قوانین و مقررات کاهش تعداد کارکنان در بدنه دولت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز