خبرگزاری کار ایران

دستگیری عاملان ایجاد مزاحمت اینستاگرامی در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۰۶۷

رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: عاملان ایجاد مزاحمت، توهین و فحاشی در شبکه اجتماعی اینستاگرام دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سرهنگ محمدعلی فرهودی با اعلام این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر مزاحمت، توهین و افترا در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با بررسی مستندات پرونده و انجام اقدامات تخصصی و پلیسی موفق به شناسایی متهمان شده و طی هماهنگی با مراجع قضایی، متهمان را که زن و شوهر بودند به پلیس فتا احضار و مورد بازجویی قرار دادند.  

فرهودی اظهار کرد: متهمان در ابتدا منکر انجام عمل مجرمانه از سوی خود بودند که با مشاهده مستندات جمع آوری شده پلیس، به ناچار لب به اعتراف گشوده و ضمن اعتراف به جرم خود، ابراز پشیمانی کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مجرمان که دارای نسبت خویشاوندی با شاکی بودند، انگیزه خود از ایجاد مزاحمت و ارسال صداهای ضبط شده توهین‌آمیز به شاکی را، وجود اختلافات خانوادگی در گذشته و وجود سوءظن نسبت به شاکی عنوان کردند که در نهایت متهمان پس از تکمیل تحقیقات جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند.

کارشناس ارشد پلیس فتا خاطر نشان کرد: فحاشی، توهین، افترا، تهدید، تمسخر، ارسال پیام و تصاویر نامناسب، انتشار شماره تماس افراد یا اطلاعات کاری و خصوصی آنها در فضای مجازی یا در شبکه‌های اجتماعی و... از مصادیق مزاحمت اینترنتی است و برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

وی افزود: کاربران در صورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز