خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن خوشنویسان استان:

استان قزوین نگار‌خانه تخصصی خوشنویسی ندارد/عدم برگزاری ششمین دوره جشنواره دو سالانه خوشنویسی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۳۵۳

رئیس انجمن خوشنویسان استان قزوین گفت: پایتخت خوشنویسی ایران هنوز نگارخانه تخصصی خوشنویسی ندارد و هنرمندان خوشنویس قزوینی از حداقل امکانات مورد نیاز برای توسعه کمی و کیفی آثار خود بی بهره هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، میرحیدر موسوی با عنوان این مطلب افزود: اگرچه قزوین با عنوان پایتخت خوشنویسی ایران شناخته می‌شود، اما به واقع هنرمندان خوشنویس قزوینی از حداقل امکانات مورد نیاز برای توسعه کمی و کیفی آثار خود بی بهره هستند، تا جایی که حتی مکانی ثابت و مشخص برای به نمایش گذاشتن آثار خوشنویسان قزوینی وجود ندارد.

وی افزود: جامعه هنری شایسته قزوین امروز جایگاه در خور و در شان خود ندارد و نیاز است تا مسئولان استانی و ملی نگاه ویژه‌ای به این بخش در استان قزوین داشته باشند.

موسوی اظهار کرد: امروز انجمن خوشنویسان قزوین جزو برترین انجمن‌های تاسیس شده در کشور است و از سال ۱۳۵۰ تا کنون بیش از ۲۰۰ هنرمند از این انجمن فارغ التحصیل شده و امروز به عضویت رسمی این انجمن درآمده اند.

این هنرمند قزوینی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰ مدرس و تعداد زیادی هنرجوی ثابت در این انجمن فعالیت می‌کنند و ۱۵ استاد خوشنویس قزوینی توانستند گواهی انجمن خوشنویسان ایران را کسب کنند.

 رئیس انجمن خوشنویسان استان قزوین خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های حال حاضر ما اهمیت آشنایی و رونق خوشنویسی در کشور است، چون امروز فرزندان شهر ما با خوشنویسی غریبه هستند که در این خصوص نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

موسوی افزود: در حال حاضر شهریه کلاس‌های خوشنویسی ۵۰ درصد هزینه واقعی بوده و با تلاش اساتید، انجمن خوشنویسی قزوین به شعبه نمونه کشوری مبدل شده است.

 رئیس انجمن خوشنویسان استان قزوین اظهار داشت:متاسفانه هر سال وضعیت معیشتی مردم ضعیف‌تر می‌شود که همین مساله آسیب زیادی را به هنرمندان وارد کرده، چون وقتی فشار اقتصادی روی خانواده‌ها باشد اولین صرفه جویی که در خانواده‌ها صورت می‌گیرد بخش فرهنگی خانواده است.

موسوی تصریح کرد: خوشنویسی مقوله‌ای است که خرید و فروش زیادی ندارد و تنها درآمد خوشنویسان از محل آموزش‌ها تامین می‌شود که به واسطه شیوع این بیماری و فشار‌های اقتصادی همین میزان درآمد نیز کاهش جدی یافته است.

این هنرمند قزوینی اظهار کرد: جشنواره دوسالانه خوشنویسی در قزوین، امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا ششمین دوره این جشنواره برگزاری نمی‌شود و در شرایط عادی در خصوص برگزاری این جشنواره تصمیم گیری خواهد شد.

عضو شورای مرکزی انجمن خوشنویسان کشور تصریح کرد: متاسفانه نسبت به المان‌های شهری و تبلیغ خوشنویسی در شهر قزوین که پایتخت خوشنویسی ایران بوده، کار چندانی صورت نگرفته است.

استاد مهرزاد محصص مستشاری افزود: ما از پایتخت خوشنویسی ایران انتظار داریم که قلب خوشنویسی کشور باشد این در حالی است که متاسفانه وقتی یک گردشگر وارد شهر می‌شود هیچ مکان و المان خاصی در این خصوص مشاهده نمی‌کند.

محصص اظهار کرد: قزوین موزه هنر‌های معاصر ندارد در حالی که با ظرفیت‌های تاریخی موجود در استان قزوین به راحتی می‌توان یکی از خانه‌های تاریخی را به موزه هنر‌های خوشنویسی تبدیل کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: خوشبختانه هنرمندان برجسته‌ای در استان قزوین در حال فعالیت هستند و تلاش ما این است با برگزاری دوره‌های مختلف و کارگاه‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان بتوانیم شان و جایگاه پایتختی خوشنویسی کشور را حفظ کنیم.

محمد حسین اسماعیلی افزود: اولویت ما حمایت از این هنرمندان است و در تلاشیم تا با تامین اعتبارات برخی از دغدغه‌های موجود در این حوزه را مرتفع کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز