خبرگزاری کار ایران

فرماندار هشترود مطرح کرد:

افزایش طلاق و کاهش ازدواج در هشترود نگران کننده است/ خودکشی جزو مهمترین آسیب‌های اجتماعی شهرستان

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۰۷۹

فرماندار هشترود در استان آذربایجان شرقی از افزایش آمار طلاق در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و گفت: از هر ۲/۵ ازدواج یک مورد منجر به طلاق می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از هشترود، امین امینیان در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه برای اولین بار سندهای شهرستانی کاهش آسیب های اجتماعی  تهیه شده و قابل اجراست .

 وی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۶۰ عنوان انواع آسیب های اجتماعی در سطح کشور شناسایی شده که همه آنها رابطه علت و معلولی دارند؛ بنابر این نمی توانیم آسیب ها را بصورت مستقل از هم کنترل یا کاهش بدهیم. مدیریت آسیب های اجتماعی در گرو برنامه جامع و همکاری و مشارکت همگانی است و رویکرد ما در این موضوع رویکرد اجتماعی کردن آنهاست و باید از همه ظرفیت جامعه برای مدیریت جامع آسیب های اجتماعی کمک بگیریم .

 امینیان در ادامه با اشاره به افزایش طلاق در جامعه خاطر نشان کرد متاسفانه به دلایل گوناگون شاهد افزایش چشمگیر پدیده طلاق در شهرستان هستیم و از طرفی نیز شاهد کاهش میزان ازدواج  بوده و برابر آمارهای رسمی از هر ۲/۵ ازدواج یکی منجر به طلاق می شود که این مسئله بسیار نگران کننده است و باید تمام تلاش خود را برای کنترل این پدیده بکار بگیریم.

فرماندار هشترود در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی که گریبانگیر جامعه و شهرستان نیز شده است مسئله خودکشی است.

وی در همین رابطه افزود: البته بحث خودکشی مربوط به شهرستان نبوده ، بلکه پدیده جهانی است و متاسفانه در سطح کشور، استان وحتی شهرستان خودکشی از نرم جهانی بالاتر و بیشتر بوده و لازم است به جهت اهمیت موضوع عوامل و زمینه های خودکشی در جامعه شناسایی شده و برنامه ریزی های مدون در تمامی ابعاد با زمانبندی مشخص انجام شود و برای پایش طرح های اجرایی نیز برنامه داشته باشیم و میزان اثرگذاری برنامه های اجرا شده را بدانیم و با اصلاح نقاط ضعف جلو برویم .

امینیان تصریح کرد عملکرد دستگاه‌ها در رابطه با کاهش آسیب های اجتماعی از جمله جلوگیری از نزاع و درگیری که هم بیشترین درصد و فروانی را در بین جرایم شهرستان دارد باید برنامه ویژه ای در ابعاد مختلف آن بخصوص در حوزه پیش بینی و پیشگیری داشته باشیم، گفت: برآوردها ، آمارها و مطالعه میدانی نشان می‌دهد بالای ۷۰ درصد جرایم شهرستان مربوط به نزاع و درگیری است. خوشبختانه طی هفته های گذشته جلسات و برنامه های مفصل و مستقلی برای کنترل این آسیب در شهرستان شروع شده و از معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی می خواهم با قدرت و هماهنگی کامل این برنامه ها تا رسیدن به نتیجه قابل قبول ادامه داشته باشد .

وی در پایان با بیان اهمیت آب در جامعه و مصرف چند برابری آن نسبت به نرم جهانی خواستار توجه به موضوع آب و مصرف بهینه آن شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز