خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد:

فرسوده بودن نیمی از شبکه آب شرب خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۹۸۳

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: بیش از ۳۰هزار کیلومتر طول خطوط شبکه انتقال آب در استان خراسان رضوی است که از این مقدار ۱۵ هزار کیلومتر آن با عمر ۳۰ تا ۵۰ ساله فرسوده وهدررفت آب را دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خلیل آباد، سید ابراهیم علوی در دیدار با فرماندار و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه هر کیلومتر اجرای اصلاح شبکه فرسوده یک میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

وی افزود: اجرای کل میزان فرسودگی میسر نیست ولی براساس اولویت بندی اعلام شده توسط شهرستانها هرساله با توجه به میزان اعتبار تخصیص به این شرکت، ۲۰۰تا ۲۵۰ کیلومتر از نقاط مهم ودارای اولویت در سطح شهرستانها وروستاها مرمت وترمیم می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ضرورت مصرف صحیح آب را  یاد آور شد و گفت: درحال حاضر سرانه متوسط مصرف آاب دراستان ۲۵۰ لیتر آب در شبانه روز است که متاسفانه در بعضی از شهرستان به ۳۰۰تا ۳۵۰لیتر در شبانه روز هم می رسد.

علوی به طرح های عمرانی در حوزه آب شهرستان خلیل آباد اشاره کرد و با اشاره به بهره برداری از مجتمع آب برکال که  دارای ۲۰کیلومتر طول خط  وعلاوه بر شهر خلیل آباد بیش از ۵ روستای شهرستان را هم پوشش خواهد داد ، اظهار کرد: مجتمع آب برکال در دهه فجر امسال افتتاح خواهدشد وتا کنون بیش از ۳ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد هم در حاشیه این بازدید ها بر تامین آب گلخانه ها ومجتمع های گلخانه ای در شهرستان تاکید کرد و خواستار رفع کمبودهای آبی دراین شهرستان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز